Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla träningsvänner.

Jag funderar på att köpa en Orca S4 Adult Full Sleeve Wetsuit men är lite osäker på ifall den är så bra som kritikerna säger!?

Är det någon som har erfarenhet av den nämnda modellen samt tips på storlek. Är ganska medioker triat

Funderar också på en. Berätta gärna hur det gick!

Jag beställde en igår, hoppas på det bästa och ber om att få återkomma i frågan. 🙂

Största problemet för mig var att välja storlek eftersom längd, vikt och bröstmått gav olika storlekar...ja jag var till och med utanför skalan på största storleken i ta

Jag genomförde precis öloppet här på västkusten. Det är en något kortare version av ö till ö. Men ang. våtdräkterna så var det absolut vanligast med korta våtdräkter (korta armar och ben som slutar ovanför knäna) eftersom dessa är lättare att springa i. V

Bra tips Anders Folkesson! Jag beställde just en Orca S4 från Wiggle och kompleterade med en 2XU Tri Suit så klarar jag mig kanske till nästa år.

Gällande storlek på S4:an så beställade jag strl 6 med mina mått:

Längd: 1,74
Vikt: 74

Anders en Orca S4 skulle inte jag räkna som en dyr dräkt. Den tillhör ju Orcas instegsdräkter.

Tack för alla kommentarer.

Det kan nog bli en S4 stl 6.

Benjamin, nej det är möjligt. Jag vet inte priset. Mitt resonemang var mer generellt.

S dräkterna har alltid varit billigare dräkter med ett material (som jag inte kommer på namnet på) som är väldigt känsligt för naglar. Går man på Orca Sonar sp får man samma material som används generellt av nästan alla simvåtdräkter.

Kollade på S2 och

Hämtade ut och provsimmade min Orca S4 igår, har aldrig provat någon annan våtdräkt så jag har inte så mycket att jämföra med. Maken har en något dyrare modell och den enda rent uppenbara skillnaden är att min har en lite tjockare och kanske annorlunda sk

12