Quote from Guest on 15 April 2009, 21:57Jag vill läsa diskussionerna cirkulärt, även om det kommer in nya inlägg. Som det är idag, verkar det snarare vara en prioritetslista, vilket gör det blir ett rackarns hoppande mellan diskussionerna om det är någon diskussion som är aktiv. Kommer de upp
Jag vill läsa diskussionerna cirkulärt, även om det kommer in nya inlägg. Som det är idag, verkar det snarare vara en prioritetslista, vilket gör det blir ett rackarns hoppande mellan diskussionerna om det är någon diskussion som är aktiv. Kommer de upp
Quote from Camilla Höög on 15 April 2009, 22:07Ja, jag har märkt det också någon gång, men oftast sitter jag och pollar Funbeat efter nya diskussioner oftare än var 5:e minut och då märks det inte 🙂
Det borde helt enkelt sorteras på datumet för det första olästa inlägget i varje diskussion så att ä
Ja, jag har märkt det också någon gång, men oftast sitter jag och pollar Funbeat efter nya diskussioner oftare än var 5:e minut och då märks det inte 🙂
Det borde helt enkelt sorteras på datumet för det första olästa inlägget i varje diskussion så att ä
Quote from Magnus Gelang on 15 April 2009, 22:54Men om jag har läst diskussion 1,2 och 3, och så skriver jag ett svar i diskussion 4 (och tänker sedan läsa diskussion 5 och 6) och medans jag skriver det dyker det upp ett nytt svar i diskussion 2. Hamnar då inte den diskussionen,,,nr 2 alltså,,,sist i r
Men om jag har läst diskussion 1,2 och 3, och så skriver jag ett svar i diskussion 4 (och tänker sedan läsa diskussion 5 och 6) och medans jag skriver det dyker det upp ett nytt svar i diskussion 2. Hamnar då inte den diskussionen,,,nr 2 alltså,,,sist i r
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 10:21jag har märkt samma sak som Mikael och tycker förslaget är bra!
jag har märkt samma sak som Mikael och tycker förslaget är bra!
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 21:19Ett alternativ till att springa i cirklar är att använda http://www.funbeat.se/discussion/unreadthreads.aspx för att bestämma vart man ska läsa.
Finns det en "bakåtknapp" på det man pillar på med högerhanden så går det riktigt fort att växla till ny tråd
Ett alternativ till att springa i cirklar är att använda http://www.funbeat.se/discussion/unreadthreads.aspx för att bestämma vart man ska läsa.
Finns det en "bakåtknapp" på det man pillar på med högerhanden så går det riktigt fort att växla till ny tråd
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2009, 10:12Jag vill att då jag trycker på "Gå vidare till nästa diskussion med olästa inlägg. (Du har X olästa inlägg.)" ska logiken vara följande:
Gå till äldsta olästa inlägg i senaste lästa tråd med olästa inlägg. Finns det ingen sådan tråd, välj den tråd med äl
Jag vill att då jag trycker på "Gå vidare till nästa diskussion med olästa inlägg. (Du har X olästa inlägg.)" ska logiken vara följande:
Gå till äldsta olästa inlägg i senaste lästa tråd med olästa inlägg. Finns det ingen sådan tråd, välj den tråd med äl
Quote from Camilla Höög on 20 April 2009, 10:18Om jag varit borta ett tag så har jag mängder med olästa inlägg (ni är duktiga på att producera text :-)).
En tråd jag läser har kommit upp i 4 sidor. Nu när jag klickar på gå till nästa olästa så hamnar jag korrekt på sida 3 och ser att det är 1 sida kv
Om jag varit borta ett tag så har jag mängder med olästa inlägg (ni är duktiga på att producera text :-)).
En tråd jag läser har kommit upp i 4 sidor. Nu när jag klickar på gå till nästa olästa så hamnar jag korrekt på sida 3 och ser att det är 1 sida kv
Quote from Magnus Gelang on 20 April 2009, 10:39Anders: Det du beskriver där har jag nog aldrig varit med om. Det låter ju väldigt snurrigt och om det hände mig skulle jag inte uppskatta det.
Jag kan däremot ha dilemmat att om det är i min sista olästa tråd som det blivit 4 sidor (och jag hamnar på si
Anders: Det du beskriver där har jag nog aldrig varit med om. Det låter ju väldigt snurrigt och om det hände mig skulle jag inte uppskatta det.
Jag kan däremot ha dilemmat att om det är i min sista olästa tråd som det blivit 4 sidor (och jag hamnar på si
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 09:18Skillnaden är huruvida det finns en historik/stack över de (flera) senaste lästa, och man kommer till den senaste av dem som har ett oläst inlägg, eller om senaste bara innebär den allra senaste tråden.
I det första fallet kommer man hoppa fram och tillb
Skillnaden är huruvida det finns en historik/stack över de (flera) senaste lästa, och man kommer till den senaste av dem som har ett oläst inlägg, eller om senaste bara innebär den allra senaste tråden.
I det första fallet kommer man hoppa fram och tillb
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2009, 09:35Jag hoppas du inte är programmerare
Jag hoppas du inte är programmerare