Quote from Guest on 17 August 2009, 09:29När jag springer (joggar/lunkar) mina längre pass (runt milen) blir jag ofta orolig i magen efteråt, hur ska man göra för att undvika det?
Tacksam för tips och råd, snart är det dags för Tjejmilen och jag känner mig inte helt bekväm med att åka buss en l
När jag springer (joggar/lunkar) mina längre pass (runt milen) blir jag ofta orolig i magen efteråt, hur ska man göra för att undvika det?
Tacksam för tips och råd, snart är det dags för Tjejmilen och jag känner mig inte helt bekväm med att åka buss en l
Quote from Catharina Brattlin on 17 August 2009, 09:39Här finns kanske lite tips:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=426478
Här finns kanske lite tips:
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 10:57Oro i magen just EFTERÅT kan vara att man har blodsockerfall med, så innan du börjar göra som det står i tråden du fick länk till (dvs medicinera med Immodium eller liknande) så testa om det räcker med att dricka något (gärna något med mjölk i om du inte
Oro i magen just EFTERÅT kan vara att man har blodsockerfall med, så innan du börjar göra som det står i tråden du fick länk till (dvs medicinera med Immodium eller liknande) så testa om det räcker med att dricka något (gärna något med mjölk i om du inte
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 22:41Tack för tipsen! Ska testa nu under mina kommande pass innan loppet och se om det blir annorlunda. Har inte haft problem förut men har heller inte sprungit några längre sträckor än 7 km..
/Maria
Tack för tipsen! Ska testa nu under mina kommande pass innan loppet och se om det blir annorlunda. Har inte haft problem förut men har heller inte sprungit några längre sträckor än 7 km..
/Maria
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 12:07Även jag har problem med magen. För mig spökar det som mest när jag tar ut mig rejält, dvs högt tempo. En del behöver äta för att orka, sån är inte jag, jag äter gärna lite lättare 2-3t innan, inget under träning förutom vatten. Om jag springer för tätt e
Även jag har problem med magen. För mig spökar det som mest när jag tar ut mig rejält, dvs högt tempo. En del behöver äta för att orka, sån är inte jag, jag äter gärna lite lättare 2-3t innan, inget under träning förutom vatten. Om jag springer för tätt e
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 17:36Nä, var frukten slut när du kom in. Dåligt tycker jag. På 4 min försvann alltså typ 10 lådor bananer. Jag saknade nåt annat än vatten att dricka. Hade varit gott med typ fruktsoppa eller saft eller sportdryck efteråt. Torra wasamackor var inte precis det
Nä, var frukten slut när du kom in. Dåligt tycker jag. På 4 min försvann alltså typ 10 lådor bananer. Jag saknade nåt annat än vatten att dricka. Hade varit gott med typ fruktsoppa eller saft eller sportdryck efteråt. Torra wasamackor var inte precis det
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 05:25Mia: Jag kanske hamnade i något glapp? För jag var ju inte direkt sist i mål heller...
Mia: Jag kanske hamnade i något glapp? För jag var ju inte direkt sist i mål heller...
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 08:50Sylvia- bra länk det där! En hel del bra tips som är värda att pröva.
Sylvia- bra länk det där! En hel del bra tips som är värda att pröva.