Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarOslo Maraton
You need to log in to create posts and topics.

Johan, om en farthållare klappade igenom i Oslo förra året, då är det alltså fritt fram att såga alla årets?

Om en farthållare inte lyckas fullfölja sitt uppdrag så skall denne se till att "av identifiera" sig som farthållare. Iaf är det så i Sthlm

Varit farthållare på bra över 50 marathonlopp.
Numera är min hastighet ett stort minus.

Då=förr så var det givetvis så att någon någon gång ej hade en tillräckligt bra dag.
Vi ( ibland var jag ensam farthållare ) kollade upp andra som såg ut att fixa

Fascinerande diskussion. Givetvis kan man inte såga årets farthållare hursomhelst baserat på en observation ifjol.

Å andra sidan är det för mig självklart att ett lopp som anger att de har farthållare ser till att rekrytera funktionärer som klarar av de

Men Mela, banan går ju længs både Karl Johan och Aker Brygge! Banskiss har du hær:
http://www.oslomaraton.no/wp-content/uploads/2011/07/Oslo-Maraton-halvmaraton.png

Jag har bara bott i Oslo en månad men har hørt massor om loppet och det ær reklam øverall

Karin, sedärja 🙂 jag hade hittat nån helt annan karta. Ber om ursäkt för förvirringen.
Men Aker Brygge är ju fint. Karl Johan är väl sådär även om det är kul att se slottet.
Banan går inte via Frognerparken va? Det är ju en utav de finaste platserna i Os

Jojo, Karl Johan och Aker brygge är visst fint, men man passerar väldigt snabbt. Av ett helt maraton är dessa bitar väldigt korta. Det jag menar är tråkigt med banan är man på två ställen, enligt kartan i alla fall, vänder och springer motsatt håll tillba

Norrmän tittar inte på sådant om det inte sitter skidor på fötterna så är det bara. Förra året ( ja jag vet att jag är tjatig men det är det enda året jag kan referera till) så var det nog fler funktionärer än det var åskådare. I reklamen för loppet står

Johan, var det bra væder førra året? Før i så fall vet jag var norrbaggarna var - på tur! (och var det dåligt væder høll de sig væl inne som normala mænniskor) Man tror knappt det ær sant men de går verkligen på tur precis hela tiden. I alla fall mina kol

Norrmännen går alltid på tur ja 🙂 Bara partysvensker kvar i Oslo på helgerna.

Men jag håller med dig om rundan, hade varit fint att springa längs Karl Johan, förbi Aker Brygge och sedan upp runt Bygöy Alle till Frogner och Vigelandsparken, för att ta Bo