Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningOW Grand Canaria
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag är sent ute och högst oförberedd.
Vi åker inatt och nu slog det mig att jag kanske ska packa ner våtdräkten.
Min fråga är då om det finns någon vik med lugnare vatten som lämpar sig för OW simning? Någon som kan, vet, gjort eller vill rekommendera

hur långt är loppet? om vatten är över 20C och det är solig skulle jag aldrig klara av simma långt i en våtdräkt.

det är tuff att simma i 20C på en kall dag och solig dag i sverige.

Tveksamt om vattnet kommer upp mot 20 grader nästa vecka. Våtdräkten mer för att träna på att simma i den än för värmens skull.
Havet på Grand Canaria kan vara lite vågigt och därför skulle det vara trevligt med något bra ställe där det är lite lugnare.
M

Arguineguin. Våtdräkt tar du med bara om du vill träna på att simma med den.

Ska väl tillägga att jag är lätt avis på dig. Kom hem därifrån för 2 v sedan. Simmade inte OW själv, utan det blev de få simtag som blir medans man badar med ungarna. Frugan är badkruka så "hålla-koll-jobbet" vid bad är liksom mitt uppdrag. Däremot fick

Vi ska bo i Arguineguin
Menar du att det bara är att gå ner till havet och hoppa i?
En bit bort från vårt hotell ligger en pir. Kan det vara sådant som lämpar sig?
https://www.google.se/maps/@27.7721233,-15.6936148,184m/data=!3m1!1e3?hl=sv

Det finns flera pirar så jag vet inte vilken du menar. Men, jag tror det löser sig på plats, fråga resepersonalen.
Glöm inte att med iögonfallande "badmössa".

Jag kom därifrån idag (inte exakt samma ställe, jag var strax norr om Puerto Rico). Jag simmade iofs inte speciellt mycket, men det var bara att gå ner till stranden och simma ut. Det var knappt några vågor alls på hela veckan. Däremot tyckte jag att det

Jag är på plats nu. Våtdräkten gör att det funkar perfekt på morgonen. Väldigt behaglig temperatur. Inte så mycket vågor på morgonkvisten. Men jag har ännu inte hittat någon jättebra plats. Simmade i morse vid hamnen med skydd av en pirr och avspärrning s