Quote from Guest on 12 May 2011, 20:14Hej! Jag har nu i vår börjat cykla mest för att få bättre kondition och för att det är skönt. Ska cykla halvvättern så jag är motiverad att träna. Har köpt en hybrid, en scott sub30 2010, som är så fin. Har förstått att de flesta i den här gruppen kör rac
Hej! Jag har nu i vår börjat cykla mest för att få bättre kondition och för att det är skönt. Ska cykla halvvättern så jag är motiverad att träna. Har köpt en hybrid, en scott sub30 2010, som är så fin. Har förstått att de flesta i den här gruppen kör rac
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:24Hmm, det underlättar nog med racerstyre om du vill vara med i någon form av mer avancerad körning. MTB-styren är för breda vanligtvis.
Hmm, det underlättar nog med racerstyre om du vill vara med i någon form av mer avancerad körning. MTB-styren är för breda vanligtvis.
Quote from Rasmus Olsson on 12 May 2011, 20:26Finns ju cykelklubbar som kör mtb. Men på våra landsvägscyklingar finns väl inte direkt krav på vad du har för cykel, men en snabb räcer underlättar om du ska hänga med i farterna.
Och även om det kan diskuteras om en hybrid är en cykel, så tror jag det
Finns ju cykelklubbar som kör mtb. Men på våra landsvägscyklingar finns väl inte direkt krav på vad du har för cykel, men en snabb räcer underlättar om du ska hänga med i farterna.
Och även om det kan diskuteras om en hybrid är en cykel, så tror jag det
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:52Häng kvar! Maria dyker väl upp snart och försvarar hybridens förtjänster.
Det beror lite på färgen, förstås. Men om du kör med vita strumpor, så kan de flesta ha överseende med allt annat.
Häng kvar! Maria dyker väl upp snart och försvarar hybridens förtjänster.
Det beror lite på färgen, förstås. Men om du kör med vita strumpor, så kan de flesta ha överseende med allt annat.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:52Lotta ja du hör hemma här och nej du behöver inte ha en racer för att vara med och cykla med en klubb.
Sen finns det ett antal fördelar med att ha en racer istället. Men som glad ivrig motionär så duger en hybrid utmärkt. Jag harvar runt på en Nishiki Ult
Lotta ja du hör hemma här och nej du behöver inte ha en racer för att vara med och cykla med en klubb.
Sen finns det ett antal fördelar med att ha en racer istället. Men som glad ivrig motionär så duger en hybrid utmärkt. Jag harvar runt på en Nishiki Ult
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 20:55Nu handlar det om säkerhet i trafiken.
Nu handlar det om säkerhet i trafiken.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 23:10#Undrar om jag hör hemma här#
Självklart att du hör hemma här.
Skit i vilken cykel du har nu,
snart har du en racer i vilket fall.
#Undrar om jag hör hemma här#
Självklart att du hör hemma här.
Skit i vilken cykel du har nu,
snart har du en racer i vilket fall.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 15:43Haha här är jag! 😀
Hybrider är riktigt trevliga cyklar. Du kan byta till 28 mm släta däck så rullar den på bra på asfalten. Jag har en racer också (man kan inte ha för många cyklar, det optimala antalet är n+1), och tro det eller ej så håller jag samma
Haha här är jag! 😀
Hybrider är riktigt trevliga cyklar. Du kan byta till 28 mm släta däck så rullar den på bra på asfalten. Jag har en racer också (man kan inte ha för många cyklar, det optimala antalet är n+1), och tro det eller ej så håller jag samma
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 17:31Har en hybrid som efter tre varv runt Vättern på originalhjulen fick ett par racerhjul på sig med riktigt bra däck. Den rullar lika bra/fort som en racer - enda skillnaden är att styret inte ger lika mycket variation i grepp som ett bockstyre. Så jag reko
Har en hybrid som efter tre varv runt Vättern på originalhjulen fick ett par racerhjul på sig med riktigt bra däck. Den rullar lika bra/fort som en racer - enda skillnaden är att styret inte ger lika mycket variation i grepp som ett bockstyre. Så jag reko
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 18:14Sen är det så att om man är en söt tjej så kan man komma undan med mycket som inte är riktigt comme il faut. Typ som att cykla hybrid och ha svarta strumpor. 😉
Sen är det så att om man är en söt tjej så kan man komma undan med mycket som inte är riktigt comme il faut. Typ som att cykla hybrid och ha svarta strumpor. 😉