Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 20:19Däck och ringtryck är viktigare än typ av cykel. Jag cyklar ifrån ganska många med bättre cyklar på min skraltiga 26" MTB med smala slicks. Kör du med hybriden så länge.
Däck och ringtryck är viktigare än typ av cykel. Jag cyklar ifrån ganska många med bättre cyklar på min skraltiga 26" MTB med smala slicks. Kör du med hybriden så länge.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 23:49http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31032 , den vita modellen är perfekt när man har råkat dra på sig svarta strumpor och skorna redan är på. Istället för att behöva göra om processen så döljer man det hela genom en smart strumpa! Oj va
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31032 , den vita modellen är perfekt när man har råkat dra på sig svarta strumpor och skorna redan är på. Istället för att behöva göra om processen så döljer man det hela genom en smart strumpa! Oj va
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 08:30Jag har kört VR, stora styrkeprövet och jotunheimen på MTB med smala slicks. (ganska snabbt).
Men det är stor skillnad på Racer.
Man kör snabbare, längre, lättare samt mer komfortabelt på racern. Det gör +10% på snitthastigheten.När jag köpte racern va
Jag har kört VR, stora styrkeprövet och jotunheimen på MTB med smala slicks. (ganska snabbt).
Men det är stor skillnad på Racer.
Man kör snabbare, längre, lättare samt mer komfortabelt på racern. Det gör +10% på snitthastigheten.
När jag köpte racern va
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 08:46Fördelar racer:
Lätt och enormt effektiv.
Lätt att nå bromsarna på det smidiga styret.
Fin utsikt över styret
Man kan hitta rätt växel och passera uppförsbackar i relativt hög hastighet.
Man kan köra i princip överallt utom terräng men det behövs inte me
Fördelar racer:
Lätt och enormt effektiv.
Lätt att nå bromsarna på det smidiga styret.
Fin utsikt över styret
Man kan hitta rätt växel och passera uppförsbackar i relativt hög hastighet.
Man kan köra i princip överallt utom terräng men det behövs inte me
Quote from Rasmus Olsson on 14 May 2011, 09:02Mer fördelar räcer:
Mer aerodynamisk - snabbare cykling
Smalare styre - mindre vingligt, tar mindre plats i sidled, mer aerodynamisk
Mer fördelar räcer:
Mer aerodynamisk - snabbare cykling
Smalare styre - mindre vingligt, tar mindre plats i sidled, mer aerodynamisk
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 09:16Lättare, beror på vilken hybrid och räser man jämför.
Mer aerodynamisk - har mer att göra med vilken sittställning man har ställt in än cykeln.
Smalare styre - beror återigen på vad man jämför.Jag säger inte att en hybrid är bättre. Jag säger bara att n
Lättare, beror på vilken hybrid och räser man jämför.
Mer aerodynamisk - har mer att göra med vilken sittställning man har ställt in än cykeln.
Smalare styre - beror återigen på vad man jämför.
Jag säger inte att en hybrid är bättre. Jag säger bara att n
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:14Då ska du köra V(ingel)R(undan) på en hybrid i SUB-7 gänget?
Då ska du köra V(ingel)R(undan) på en hybrid i SUB-7 gänget?
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:27Det sitter väl i benen?
Det sitter väl i benen?
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 11:07Hej.
Jag är ny här så jag har lite frågor.Vad är en hybrid?
Får man inte ha svarta strumpor? Varför?Jag själv har köpt mig en "vanlig" cykel med 7-växlar och funderar på att cykla Tranrikesrundan (65km).
Hej.
Jag är ny här så jag har lite frågor.
Vad är en hybrid?
Får man inte ha svarta strumpor? Varför?
Jag själv har köpt mig en "vanlig" cykel med 7-växlar och funderar på att cykla Tranrikesrundan (65km).
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 11:12Bra fråga. Hybrid är väl nästan vad som helst som inte är ren mtb o har ett rakt styre? Eller vad kallar man (på svenska) en cykel med racergeometri på ramen, racerhjul, o rakt styre?
Bra fråga. Hybrid är väl nästan vad som helst som inte är ren mtb o har ett rakt styre? Eller vad kallar man (på svenska) en cykel med racergeometri på ramen, racerhjul, o rakt styre?