Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 08:23Kona är väl omtalade på happymtb.org, som är ett renodlat (nåja, någorlunda) cykelforum.
Vad gäller skärmar så beror det också på hur hård du tänker vara med cyklingen när det regnar/finns risk för regn. Det kan, som Petter WR säger, vara skönt med skär
Kona är väl omtalade på happymtb.org, som är ett renodlat (nåja, någorlunda) cykelforum.
Vad gäller skärmar så beror det också på hur hård du tänker vara med cyklingen när det regnar/finns risk för regn. Det kan, som Petter WR säger, vara skönt med skär
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 08:57Jag har CX utan fäste för skärmar men löser det problemet med sådana man klämmer fast i sadelstolpen respektive på underröret. Lätta att ta av och sätta på (max 2 minuter) och man slipper ha dom där om vädret är bra. Eftersom jag bor i Norrland med riktig
Jag har CX utan fäste för skärmar men löser det problemet med sådana man klämmer fast i sadelstolpen respektive på underröret. Lätta att ta av och sätta på (max 2 minuter) och man slipper ha dom där om vädret är bra. Eftersom jag bor i Norrland med riktig
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:48Kanske finns bättre ryggsäckar än kånken att cykla med, men jag tycker bara jag blir så svettig om ryggen..
Väska på pakethållaren ger inte de problemen.
Kanske finns bättre ryggsäckar än kånken att cykla med, men jag tycker bara jag blir så svettig om ryggen..
Väska på pakethållaren ger inte de problemen.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:5535-liters Vaude Aeroflex som jag haft i 7-8 år.. ändamålsenlig så det förslår
35-liters Vaude Aeroflex som jag haft i 7-8 år.. ändamålsenlig så det förslår
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:56"Väska på pakethållaren ger inte de problemen. "
Inte en bra väska heller:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35715
(har bara haft den ett par veckor men den fungerar oerhört bra, axelbanden är också luftiga så inte heller där blir
"Väska på pakethållaren ger inte de problemen. "
Inte en bra väska heller:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35715
(har bara haft den ett par veckor men den fungerar oerhört bra, axelbanden är också luftiga så inte heller där blir
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 10:56Jag håller med Petter WR igen, väska på pakethållaren är väldigt mycket skönare och trevligare än ryggsäck, jag har provat båda... kör nu med Biltema-väska på ena sidan pakethållaren.
Notera att det finns smidiga pakethållare för sadelstolpen, som lätt t
Jag håller med Petter WR igen, väska på pakethållaren är väldigt mycket skönare och trevligare än ryggsäck, jag har provat båda... kör nu med Biltema-väska på ena sidan pakethållaren.
Notera att det finns smidiga pakethållare för sadelstolpen, som lätt t
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 12:32Lotta, tycker du att du får svar dina frågor?
Njut av din fina Scott Sub30 först och främst, ser läcker ut på "nätet".Det finns många cykelforum på nätet, Funbeat är väl en av dom bättre om än lite tävlingsinriktad. På www.utsidan.se finns också ett bra
Lotta, tycker du att du får svar dina frågor?
Njut av din fina Scott Sub30 först och främst, ser läcker ut på "nätet".
Det finns många cykelforum på nätet, Funbeat är väl en av dom bättre om än lite tävlingsinriktad. På http://www.utsidan.se finns också ett bra
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 14:44Funbeat tävlingsinriktad?
Funbeat tävlingsinriktad?
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 15:25Lite input ang cx vs. räser från en som cyklade racer första gången för ett par v. sedan, och som länge funderat på vilken cykel som ska köpas nästa gång. (Förra gången var -94 då inhandlades en Dbs 7vxl Nexus med standardstuk efter att MTB blivit stulen)
Lite input ang cx vs. räser från en som cyklade racer första gången för ett par v. sedan, och som länge funderat på vilken cykel som ska köpas nästa gång. (Förra gången var -94 då inhandlades en Dbs 7vxl Nexus med standardstuk efter att MTB blivit stulen)
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 11:41Visst har jag fått svar på mina frågor!(och mer därtill) Har genom en vän fått höra att "hybridcyklare" är välkomna i O-hamns cykelklubb, kanske vågar jag mig dit en dag för att känna om det är ngt för mig och att det är sant att vi är välkomna i praktike
Visst har jag fått svar på mina frågor!(och mer därtill) Har genom en vän fått höra att "hybridcyklare" är välkomna i O-hamns cykelklubb, kanske vågar jag mig dit en dag för att känna om det är ngt för mig och att det är sant att vi är välkomna i praktike