Quote from Guest on 14 May 2011, 20:12Hej!
Vet ni om pacer-löparna (tänkte hänga med 4-timmars) kör samma tempo hela loppet? Eller om dom kör något snabbare första delen för att sedan avta i hastighet? Detta är nämligen det mest troliga utfallet för mig iaf!
Hej!
Vet ni om pacer-löparna (tänkte hänga med 4-timmars) kör samma tempo hela loppet? Eller om dom kör något snabbare första delen för att sedan avta i hastighet? Detta är nämligen det mest troliga utfallet för mig iaf!
Quote from Håkan Öhling on 14 May 2011, 20:22Samma fart hela vägen
Samma fart hela vägen
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 20:25Attans! Jag vill så gärna löpa med en pacer men betvivlar att jag kommer kunna bibehålla farten. Kanske borde löpa med 3.45 och räkna med att jag halkar efter en kvart på sista milen!
Attans! Jag vill så gärna löpa med en pacer men betvivlar att jag kommer kunna bibehålla farten. Kanske borde löpa med 3.45 och räkna med att jag halkar efter en kvart på sista milen!
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 20:28Jag sprang med farthållare förra året och dom sa att dom skulle springa lite fortare i början för att ha lite marginal på slutet.
Jag hade inte egen klocka så jag vet inte hur exakt dom springer. Jag följde 5:30-gruppen och sprang ifrån den kvarvarande
Jag sprang med farthållare förra året och dom sa att dom skulle springa lite fortare i början för att ha lite marginal på slutet.
Jag hade inte egen klocka så jag vet inte hur exakt dom springer. Jag följde 5:30-gruppen och sprang ifrån den kvarvarande
Quote from Susan Hartley on 14 May 2011, 20:56Som Ingmari skriver. Det beror på i vilken startgrupp som farthållaren startar eftersom han/hon springer på bruttotid.
Som Ingmari skriver. Det beror på i vilken startgrupp som farthållaren startar eftersom han/hon springer på bruttotid.
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 21:15Olof: Jag har aldrig skärpt till mig så ordentligt som den gången en farthållare kom ikapp mig vid ca 35km. Det gjorde ont, men jag fick motivation till att plocka en dryg minut. 🙂
Olof: Jag har aldrig skärpt till mig så ordentligt som den gången en farthållare kom ikapp mig vid ca 35km. Det gjorde ont, men jag fick motivation till att plocka en dryg minut. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 18:15Uppdraget är att springa på bruttotid, så tiden det tar att ta sig fram till startmattan är det meningen att man ska ta in fördelat över hela loppet. Jag lotsade 5:30-gruppen in på ca 5:30 brutto (stod visserligen runt 1 minut vid målet och vinkade in min
Uppdraget är att springa på bruttotid, så tiden det tar att ta sig fram till startmattan är det meningen att man ska ta in fördelat över hela loppet. Jag lotsade 5:30-gruppen in på ca 5:30 brutto (stod visserligen runt 1 minut vid målet och vinkade in min
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 19:16Och där dök min farthållare upp! Tack för fin farthållning under min första mara. 🙂
Och där dök min farthållare upp! Tack för fin farthållning under min första mara. 🙂