Quote from Guest on 14 June 2006, 09:06Skall förbi cykelaffären idag och köpa pump till min Nishiki Ultra Pro
http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultrapro.htmBild:http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultrapro.jpg
Fråga vad bör man ha:
- pump(ar)
- meckargrejer
- väska på cykeln
- reservgrejer på cykeln
-
Skall förbi cykelaffären idag och köpa pump till min Nishiki Ultra Pro
http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultrapro.htm
Bild:http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultrapro.jpg
Fråga vad bör man ha:
- pump(ar)
- meckargrejer
- väska på cykeln
- reservgrejer på cykeln
-
Quote from Torbjörn Karlsson on 14 June 2006, 09:16Liten sadelväska med slang, däckverktyg, pump och kedjebrytare räcker mycket långt. Gärna insexnyklar i förekommande dimensioner, tex 4 och 5 mm. Mer än så lär du knappast behöva.
Med en sån fin cykel skulle jag vara noga med valet av väska mm!
Kolla p
Liten sadelväska med slang, däckverktyg, pump och kedjebrytare räcker mycket långt. Gärna insexnyklar i förekommande dimensioner, tex 4 och 5 mm. Mer än så lär du knappast behöva.
Med en sån fin cykel skulle jag vara noga med valet av väska mm!
Kolla p
Quote from per olofsson on 7 July 2006, 09:20Varför ska man ha med sig kedjebrytare egentligen?
Varför ska man ha med sig kedjebrytare egentligen?
Quote from Torbjörn Karlsson on 7 July 2006, 10:03Kedjebrytaren kan vara skillnaden mellan att få gå hem från skogen eller cykla.
Ganska vanligt att trampa av kedjan om man kör tufft i skogen.
Kedjebrytaren kan vara skillnaden mellan att få gå hem från skogen eller cykla.
Ganska vanligt att trampa av kedjan om man kör tufft i skogen.
Quote from Funbeat user on 7 July 2006, 10:11Kliv in på affären och prova?
och här kan du spana efter om de har dammodeller hoppas jag ...
http://www.nishiki.se/
http://www.nishiki.com/bra att väpna sig lite innan man kliver in i affärer f ö ...
Kliv in på affären och prova?
och här kan du spana efter om de har dammodeller hoppas jag ...
http://www.nishiki.se/
http://www.nishiki.com/
bra att väpna sig lite innan man kliver in i affärer f ö ...
Quote from per olofsson on 7 July 2006, 17:29Aha.. ok.. jag har ju mest erfarenhet av landvägscykling, därav min oförståelse.. tack för att du upplyst mig. 🙂
Aha.. ok.. jag har ju mest erfarenhet av landvägscykling, därav min oförståelse.. tack för att du upplyst mig. 🙂
Quote from Torbjörn Karlsson on 7 July 2006, 18:31Ingen orsak Patrik!
Jag har använt min alltför många gånger... 😉
Blir mer och mer lvg pga allt meckande...
Ingen orsak Patrik!
Jag har använt min alltför många gånger... 😉
Blir mer och mer lvg pga allt meckande...
Quote from per olofsson on 7 July 2006, 20:19Jag förstår det. 🙂 När det gäller lvg är det ju mest finjusteringar och cykeltvätt som gäller.. Nice!
Jag förstår det. 🙂 När det gäller lvg är det ju mest finjusteringar och cykeltvätt som gäller.. Nice!
Quote from Henrik Wahl on 7 July 2006, 23:46Glöm inte kedjenitar alt. snabblänk.
Aldrig pajjat en kedja på lvg, en gång i skogen. Gissar att det inte blir så många skogsmil på den cykeln.
ähh skit i kedjebrytare, lifta den gången det händer om det händer.
Glöm inte kedjenitar alt. snabblänk.
Aldrig pajjat en kedja på lvg, en gång i skogen. Gissar att det inte blir så många skogsmil på den cykeln.
ähh skit i kedjebrytare, lifta den gången det händer om det händer.
Quote from Funbeat user on 9 July 2006, 23:26Har använt kedjebrytare två ggr ute, en gång för att hjälpa en MTB-cyklist som hade trasig kedja, andra gången för att kapa den egna lvg-kedjan. Med tanke på att det var typ 4 mil hem var det bra att resten av gänget väntade, för kedjebrytaren gick av och
Har använt kedjebrytare två ggr ute, en gång för att hjälpa en MTB-cyklist som hade trasig kedja, andra gången för att kapa den egna lvg-kedjan. Med tanke på att det var typ 4 mil hem var det bra att resten av gänget väntade, för kedjebrytaren gick av och