Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPANNLAMPA!
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
nån som kan rekommendera nån bra pannlampa? Letar efter en som lyser upp bra vid tex löpning, skidåkning. Kollat lite på olika tester men tänkte höra om nån av er har några tips? =)

Mvh Helena

Ja, pannlampa är ett viktigt hjälpmedel nu när mörkret faller. Man kan se pannlampan som en personlig sol som gör att man kan komma ut i spåret trots att
det är beckmörkt ute.

Jag köpte en pannlampa i prisklassen runt 200:- Det räcket alldeles utmärkt för mig. Lyser upp helt ok (5 lysdioder) och batterierna räcker en hel vinter (för mig som springer tre gånger i veckan, vinter tid)
Finns på Kjell & Co samt Teknikmagasinet eller

Ok, tack 🙂 men jag tror eg det är en dyrare variant jag letar efter, frågan är hur dyr den måste bli för att vara tillräckligt bra bara!? 🙂
Vill nämligen att man ska kunna se en bit fram på stigen o även se rötter etc tydligt, även från hästryggen..

En sån här kanske?
http://www.friluft.se/product_info.php?products_id=1576

Ljuslängd upp till 63 m borde väl räcka en bit?

Ja, den lät bra 🙂 har du provat den?

Det vore nåt att satsa på i vinter!Luciakronan funkar nog inte så bra.(#)

Helena, nej det är en rekommendation jag fått som själv går i lamptankar så jag har ingen personlig erfarenhet av de. Bara varma rekommendationer (och det ville du säkert absolut inte höra) 🙂

Haha, jodå det är bra med rekommendationer oxå 🙂 Men den lampan du länkade till finns även i några liknande modeller(LX o LX2), så ta en look på dessa oxå om du med är på väg att köpa 🙂

LX (och LX2 också kanske) kräver batteripack 4,5 Ah eller mer. Dessa är lite tyngre och det kan vara värt att kolla om man trivs med den lösningen (jag gör det inte och funderar därför på att sälja min stora lampa, tycker L1 räcker och passar mig bättre).