Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPannlampa till rimlig peng?
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Är på jakt efter en pannlampa för mörka löparrundor i höst och vinter.

Har någon tips på en bra och prisvärd pannlampa till rimligt pris? Mitt önskemål är att den ska vara laddningsbar och lysa upp ordentligt så att den funkar för mörkerlöpning på

Magicshine!
Älskar min Magicshine, finns på exvis XXL så den är lätt att få tag på.
Dock inte bra om man ska göra exvis burpees, då sitter inte pannbandet tillräckligt bra. För obanad löpning i riktigt brötig terräng funkar den superbra! Hyfsat lång brin

Håller med.

Kolla Ebay och googla upp lite ljustester för de olika modellerna (finns på en del svenska pannlampsbutikers sidor också). Det spelar inte så stor roll vilken modell man tar så länge ljusstyrkan motsvarar Magicshine.

Lita inte för mycket på

Jenny: Hur löser du batteriet för Magicshine? Jag har en 808:a och springer för närvarande med batteriet runt midjan. Det fungerar bra men jag har funderat på en lätt batteriväst för bekvämare passform.

Och ljuset är grymt:)

Själv kör jag med två alternativ.
Solarstorm X2 (batteripack i bältet)
eller den vanliga DX-lampan med Cree XM-L T6 (batteripack på huvudet)

För löpning föredrar jag en lampa som ger ett mer riktat sken, cykel vill man naturligtvis ha ett bredare synfäl

Fast att fördjupa sig i cykellampor känns ju lite onödigt i en löpartråd.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1368576

Black Diamond Spot. 395 hos Outnorth. Löjligt lång batteritid.

Batteriet har jag i vätskebältet, säkrar det mha en liten rem.

Om vätskebältet inte sitter ordentligt när du har batteriet i är det dags att leta efter ett annat vätskebälte.

Finns så klart västar och selar att köpa också. Jag föredrar docka tt ha axlar

Anders S,
Jag köpte en "sele" att använda, men den gillade jag aldrig och den passade inte särskilt bra. Det var en Silvasele, så batteriet passade ej superbra och selen passar inte min kropp... Jag kör hellre med min 5-liters-Salomonväst, då känner jag i

Ok, tack för input. Det är väl just det jag funderat på - hur väl sitter batteriet i sele av annat märke. Löser det även fortsättningsvis med OMM´s midjeväska.

Springer även med en mindre lampa från Petzl, Myo RXP, men den är ibland lite klen när det bli