Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tjena!
Kom så långt i installationen att jag skulle para ihop enheten med ANT agent. Då får jag springa och torka en unge på toa, när jag kommer tillbaka och svarar ja på klockan har tiden gått ut och sedan vägrar agenten leta och försöka söka igen. Har s

Hade samma problem som du,

Jag avinstallera allt som jag hade installerat med garmin, Sen drog jag ut usb stickan och vänta kanske 10-15 min. Sen bytte jag usb uttag också så funka det.

Kan du tipsa mig om var Uninstall ligger? Jag har sökt igenom alla programfiler och hittar ingen avinstalleringsfil för Garmin...

Jag har windows 7

Kontrollpaneln ->program och fuktioner ->

Garmin ANT

Garmin Driver

osv.

Högerklicka på Ant agent symbolen i aktivitetsfätet, där finns en rad "para ihop enheter" den ställer sig i inaktiverat läge.

Tror även att man måste ställa klockan i parningsläge.

Jag gav upp och avinstallerade skiten.... Bestämde mig för att endast ladda in direkt till Funbeat. Då kom nästa problem. Funkade kanon första gången. Därefter vägrar den uppdatera, visar bara träningspass fram till det datum jag prövade första gången. Så

Förresten, jag löste det genom att gå in och ändra mina behörigheter på garmin, då fick jag fler alternativ på högerklicken. Innan fanns inte alternativet att uppdatera.

Nu är jag trött, löste alltså delar av problemet med ANT agent, men jag kan fortfarande bara skriva över data manuellt till Funbeat. Kan inte ladda över från enheten.

Riktigt skumt, Men vi ska nog hjälpa till och komma fram till en lösning.

Du har nu kommit så du har parat ihop klockan men ANT. Men det går inte och lägga in dom nya passen direkt till funbeat?

Har du gjort det här som dom tipsar om

"
VIKTIGT FÖR

Du avinstallerade ANT agenten? Inte konstigt att det inte kommer in nya pass i så fall eftersom det är ANT agenten som laddar över passen från klockan till datorn. Eller kanske har du gjort något mer som du inte beskrivit i tråden?
Sedan behöver du ha Gar

12