Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPassgenerator för simning
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kan rekommendera en passgenerator som en vän till mig knåpat ihop.
http://www.farodyne.com/SwimGenerator/?lang=swe

Uppe i högra hörnet finns utmärkta förklaringar till hur logiken är uppbyggd samt hur notationen skall tolkas. Stöd för tre språk. Sven

Du, den var kanon. Bra att ha när fantasin/planeringen tryter.Stort tack till din kompis!

Den ska jag använda. Tack för tipset!

Tack! super nice!

det var intressant. jag tycker inte så mycket om vila tid och skulle prova översätta de till interval tider.

det är lätt att man säga 10x100 vila 15s och sen simma 1:15 vila 15 simma 1:18 vila 15 simma 1.20 vila 15 bättre att säg 10x100 st 1:35 och sim

Ryan: Om du läser informationen bakom "i" uppe i högra hörnet så ser du att notationen "varje" betyder starttiden. Det står oftast starttider på de lite hårdare intervallerna och vila vid de lösa. Dessa tider beror ju väldigt mycket på hur snabb man är så

jag förstå varje och vila. vi använda start tider eller interval tider.

när jag generera 10 olika pass som är 4000m, intensivt med snabbhet kommer upp mer än hälften av de olika series med vila 10-15s och enbart i insim finns det ett varje xx och brukar

Ok. Själv använder jag det som ett varierat grundförslag och får inte jättedåligt samvete om jag ändrar några tider. Vi befinner oss alla på olika nivåer. Vet man redan från början vad som blir bäst är ju den här generatorn lite onödig.

Väldigt snygg och lättanvänd webbsida. De som inte gillar den eller inte förstår att man kan anpassa sin träning som man vill får väl göra en egen passgenerator.

Jag använder den för att få inspiration. t.ex. så kan jag inte medley, så då kör jag ngt annat spännade.

12