Quote from Guest on 18 October 2009, 20:27Funderar på vilka pedaler man "ska" ha på en racer?
Ska köra Halvvättern och några 9-mils lopp nästa år och en polare sa att det är MYCKET BÄTTRE med LVG-pedaler och skor. Att man får bättre tryck.
Vad anser ni? Är det värt att investera i nya pedaler och
Funderar på vilka pedaler man "ska" ha på en racer?
Ska köra Halvvättern och några 9-mils lopp nästa år och en polare sa att det är MYCKET BÄTTRE med LVG-pedaler och skor. Att man får bättre tryck.
Vad anser ni? Är det värt att investera i nya pedaler och
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 20:37Ett par bra MTB-skor (ofta dyra, med hård sula) duger på racern , om man bara har hojen för motionen.
Annars är racerskor med tillhörande racerpedaler bättre, - hårdare sula som inte flexar, större kontaktyta mellan sko och pedal, bättre komfort.
Tids n
Ett par bra MTB-skor (ofta dyra, med hård sula) duger på racern , om man bara har hojen för motionen.
Annars är racerskor med tillhörande racerpedaler bättre, - hårdare sula som inte flexar, större kontaktyta mellan sko och pedal, bättre komfort.
Tids n
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 20:40Nu på den kallare årstiden använder jag MTB skor och spd pedaler men det beror nog snarare på att de skorna är varmare än mina racerskor.
Du får dock mycket bättre anläggning mot pedalen med t ex spd-sl och en anpassad racersko. Men visst funkar det med
Nu på den kallare årstiden använder jag MTB skor och spd pedaler men det beror nog snarare på att de skorna är varmare än mina racerskor.
Du får dock mycket bättre anläggning mot pedalen med t ex spd-sl och en anpassad racersko. Men visst funkar det med
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 20:42Rätt sak har sin plats och på lvg använder vi saker anpassade till lvgscykling.
Rätt sak har sin plats och på lvg använder vi saker anpassade till lvgscykling.
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 20:43Snabb= det är bara skit på TV´n
Det är bättre att använda sin MTB-skor på racern, än att inte använda racern (H)
Snabb= det är bara skit på TV´n
Det är bättre att använda sin MTB-skor på racern, än att inte använda racern (H)
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 20:45OT: Nisse för det mesta är det bra på TV när jag själv vill ----> www.icefilms.info 😉
OT: Nisse för det mesta är det bra på TV när jag själv vill ----> http://www.icefilms.info 😉
Quote from j sollerman on 19 October 2009, 16:36LVG-pedaler är en självklarhet på en racer.
LVG-pedaler är en självklarhet på en racer.
Quote from Anders Wallerstedt on 20 October 2009, 08:51Du klarar dig precis lika bra med MTB-skor och pedaler.
Finns ingen anledning att köpa nya pedaler och skor om du redan har MTB-skor.
Visst LVG-pedaler är stabilare, men å andra sidan är de smidigare att gå med MTB skor.
Du klarar dig precis lika bra med MTB-skor och pedaler.
Finns ingen anledning att köpa nya pedaler och skor om du redan har MTB-skor.
Visst LVG-pedaler är stabilare, men å andra sidan är de smidigare att gå med MTB skor.
Quote from ellen olsson on 20 October 2009, 08:59Vem har sagt nåt om att gå?
LVG-pedaler är effektivare men du kanske aldrig testat?
Vem har sagt nåt om att gå?
LVG-pedaler är effektivare men du kanske aldrig testat?
Quote from Berit Bengtson on 20 October 2009, 09:30Fredrik Granlund påstod:
> LVG-pedaler är effektivareHar du några belägg?
Jag skulle säga att det inte alls är säkert att de ens UPPLEVS som effektivare, utan att det beror på och att det beror på flera faktorer;
cyklisten, skorna och pedalerna.
En pe
Fredrik Granlund påstod:
> LVG-pedaler är effektivare
Har du några belägg?
Jag skulle säga att det inte alls är säkert att de ens UPPLEVS som effektivare, utan att det beror på och att det beror på flera faktorer;
cyklisten, skorna och pedalerna.
En pe