Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPencillin och löpning
You need to log in to create posts and topics.

Brukar ni springa när ni går på pencillin?
Jag fick en lokal infektion i huden i ansiktet av en finne. Svullnaden spred sig ner till ansiktet så när jag vaknade imorse var jag uppsvullen under ögonen. Var till doktorn idag som ordinerade mig att äta i 10

de få gånger jag har ätit penicillin brukar jag inte träna. varför? har absolut ingen aning..

Spring du, det är bara bra.

Om man har en infektion i kroppen borde man väl ta det lugnt så den inte sprider sig till hjärtat eller. Men eftersom detta är en sådan lokal infektion borde det väl vara ok att springa så fort svullnaden lagt sig och jag inte har ont längre. Har inte feb

Så här har jag förstått det:
1. Man skall inte träna med infektion och /eller virus.
2. Om penicillinet är till för att bota eller bli av med infektion / virus skall man inte träna innan infektionen / virus försvunnit.
3. Ofta ordineras man att ta penci

Precis - det är anledningen till penicillinkuren man ska ta hänsyn till när man fattar beslutet om man ska träna eller inte. Inte penicillinkuren i sig.

Jag åt Kåvepenin i tio dagar i augusti mot Borrelia. Var inte sjuk eller påverkad på nåt sätt. Hade bara hudinfektionen i form av ett stort rött märke vid fästingbettet. Jag nämnde att jag hade ett lopp förestående och undrade hur mycket och OM jag fick t

Så här lyder rådet från Apoteket:
Antibiotikabehandling utgör i sig inget hinder för fysisk aktivitet och idrottsutövning. Allmänt gäller att fysisk aktivitet i samband med infektion är förenat med vissa medicinska risker. Riskerna varierar starkt dels b

Jag lyssnar på kroppen och ser när svullnaden lagt sig.

Tack för alla fina svar. (H:)