Quote from Guest on 23 May 2012, 21:01Hejsan! Idag sprang jag 16 km och de sista km började jag kallsvettas. När jag kom hem hade jag även en konstig känsla när jag andades, ett slags kittlande. Även ett slags pipande ljud lät när jag drog djupa andtag. Någon erfaren löpare som vet vad som ka
Hejsan! Idag sprang jag 16 km och de sista km började jag kallsvettas. När jag kom hem hade jag även en konstig känsla när jag andades, ett slags kittlande. Även ett slags pipande ljud lät när jag drog djupa andtag. Någon erfaren löpare som vet vad som ka
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 21:11Jag har ingen bra förklaring! Jag vet bara att när jag själv kommer i mål efter mina långpass 15-32km så börjar jag kallsvettas,jag fryser helt enkelt. Min tro är att kroppen är tömd på energi,någon form av blodsockerfall kanske.
Jag har ingen bra förklaring! Jag vet bara att när jag själv kommer i mål efter mina långpass 15-32km så börjar jag kallsvettas,jag fryser helt enkelt. Min tro är att kroppen är tömd på energi,någon form av blodsockerfall kanske.
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 21:46Varför inte äta middag efter träningen?
Varför inte äta middag efter träningen?
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 07:44På väg att bli förkyld?
Ansträningsastma?
Fuktig väderlek?
?
På väg att bli förkyld?
Ansträningsastma?
Fuktig väderlek?
?
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 10:38Det kallas trötthet. Du sprang nästan dubbelt så långt som vanligt, det ska kännas. Nästa gång känns det bättre.
Det kallas trötthet. Du sprang nästan dubbelt så långt som vanligt, det ska kännas. Nästa gång känns det bättre.
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 10:39andningen kan jag inte svara på men frossa får jag alltid efter ett långpass hur van jag än blir
andningen kan jag inte svara på men frossa får jag alltid efter ett långpass hur van jag än blir
Quote from Susan Hartley on 24 May 2012, 16:25Jag tycker nästan att det låter som en ansträngningsutlöst lindrig anafylaktisk reaktion.
Jag tycker nästan att det låter som en ansträngningsutlöst lindrig anafylaktisk reaktion.
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 20:01Pollenallergi? Hupoglukemi (lågt blodsocker) ger inga ljud med däremot kallsvettningar.
Pollenallergi? Hupoglukemi (lågt blodsocker) ger inga ljud med däremot kallsvettningar.
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 20:02Hypoglukemi skulle det vara... 🙂
Hypoglukemi skulle det vara... 🙂
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 20:30Som gammal å erfaren psykolog...fast inte inom idrottsvärlden så skulle jag nog ställa diagosen..= "Max-överskridande"...eftersom du ju aldrig kutat längre än 10 km så har du naturligtvis fått en enorm reaktion i kroppen efter dom där ytterligare sex kilo
Som gammal å erfaren psykolog...fast inte inom idrottsvärlden så skulle jag nog ställa diagosen..= "Max-överskridande"...eftersom du ju aldrig kutat längre än 10 km så har du naturligtvis fått en enorm reaktion i kroppen efter dom där ytterligare sex kilo