Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan! Idag sprang jag 16 km och de sista km började jag kallsvettas. När jag kom hem hade jag även en konstig känsla när jag andades, ett slags kittlande. Även ett slags pipande ljud lät när jag drog djupa andtag. Någon erfaren löpare som vet vad som ka

Jag har ingen bra förklaring! Jag vet bara att när jag själv kommer i mål efter mina långpass 15-32km så börjar jag kallsvettas,jag fryser helt enkelt. Min tro är att kroppen är tömd på energi,någon form av blodsockerfall kanske.

Varför inte äta middag efter träningen?

På väg att bli förkyld?
Ansträningsastma?
Fuktig väderlek?
?

Det kallas trötthet. Du sprang nästan dubbelt så långt som vanligt, det ska kännas. Nästa gång känns det bättre.

andningen kan jag inte svara på men frossa får jag alltid efter ett långpass hur van jag än blir

Jag tycker nästan att det låter som en ansträngningsutlöst lindrig anafylaktisk reaktion.

Pollenallergi? Hupoglukemi (lågt blodsocker) ger inga ljud med däremot kallsvettningar.

Hypoglukemi skulle det vara... 🙂

Som gammal å erfaren psykolog...fast inte inom idrottsvärlden så skulle jag nog ställa diagosen..= "Max-överskridande"...eftersom du ju aldrig kutat längre än 10 km så har du naturligtvis fått en enorm reaktion i kroppen efter dom där ytterligare sex kilo

12