Quote from Guest on 23 May 2013, 22:51Hej!
Nu har jag smugit runt här och läst i forumet under några år men nu behöver jag fråga er om lite råd. Vid några tillfällen under de senaste åren har jag fått som en kramp under revbenen på höger sida. I samband med att jag får ont så får jag väldigt
Hej!
Nu har jag smugit runt här och läst i forumet under några år men nu behöver jag fråga er om lite råd. Vid några tillfällen under de senaste åren har jag fått som en kramp under revbenen på höger sida. I samband med att jag får ont så får jag väldigt
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 23:01Tror du ska tänka bort syrebrist. Min gissning är kramp i småmusklerna mellan revbenen nånstans. Läs t ex http://www.idrottsdoktorn.se/fragor-svar/leder-och-muskler/problem-med-brostet
Tror du ska tänka bort syrebrist. Min gissning är kramp i småmusklerna mellan revbenen nånstans. Läs t ex http://www.idrottsdoktorn.se/fragor-svar/leder-och-muskler/problem-med-brostet
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 23:14Jo, jag är nog mest inne på att krampen kommer först. Sitter nog lite längre ner än vad som beskrivs i länken, snarare övre delen av magen under revbenen än mellan revbenen. Kan krampen i sig påverka andningen så pass mycket?
Jo, jag är nog mest inne på att krampen kommer först. Sitter nog lite längre ner än vad som beskrivs i länken, snarare övre delen av magen under revbenen än mellan revbenen. Kan krampen i sig påverka andningen så pass mycket?
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 23:33Hur skiljer det här sej från vanligt hederligt håll?
Hur skiljer det här sej från vanligt hederligt håll?
Quote from Funbeat user on 24 May 2013, 08:57Kramp mellan revbenen gör så j-a ont att man får toksvårt att andas ordentligt. Håll är väl kramp i diafragma?
Kramp mellan revbenen gör så j-a ont att man får toksvårt att andas ordentligt. Håll är väl kramp i diafragma?
Quote from Funbeat user on 24 May 2013, 09:11För mig skiljer det sig från det som jag kallar håll ganska mycket. Om jag får håll (vilket inte händer så ofta, bara om jag springer direkt efter jag ätit) så går det oftast att få bort genom att tänkta på att andas långa och djupa andetag. Det här sitte
För mig skiljer det sig från det som jag kallar håll ganska mycket. Om jag får håll (vilket inte händer så ofta, bara om jag springer direkt efter jag ätit) så går det oftast att få bort genom att tänkta på att andas långa och djupa andetag. Det här sitte
Quote from Funbeat user on 24 May 2013, 19:53Josefine,
gjorde det ont när du andades?När jag sprang Lundaloppet för 2 veckor sedan råkade jag ut för något liknande utan att säga att det var samma sak. På mig gjorde det ont både vid in och ut andning men det var inget problem att andas.
Jag fick
Josefine,
gjorde det ont när du andades?
När jag sprang Lundaloppet för 2 veckor sedan råkade jag ut för något liknande utan att säga att det var samma sak. På mig gjorde det ont både vid in och ut andning men det var inget problem att andas.
Jag fick
Quote from Funbeat user on 24 May 2013, 23:39Ja Tomas, det gjorde ont när jag andades. Vet inte säkert om de problem jag hade att andas hade med lungorna att göra eller om det kanske var smärtan som gjorde att jag upplevde det svårt att andas. Låter som att det kan ha varit något liknande det som du
Ja Tomas, det gjorde ont när jag andades. Vet inte säkert om de problem jag hade att andas hade med lungorna att göra eller om det kanske var smärtan som gjorde att jag upplevde det svårt att andas. Låter som att det kan ha varit något liknande det som du
Quote from Funbeat user on 25 May 2013, 20:12Josefine,
det låter som du precis som jag har för svag bål jämfört med vår fart och förmåga att ta ut oss ordentligt. Jag läste på lite om magmuskelbristningar.
Det tar ordentligt på bålen i Lundaloppets backe...
Edit. Här är linken.
http://www.muske
Josefine,
det låter som du precis som jag har för svag bål jämfört med vår fart och förmåga att ta ut oss ordentligt. Jag läste på lite om magmuskelbristningar.
Det tar ordentligt på bålen i Lundaloppets backe...
Edit. Här är linken.
Quote from Funbeat user on 22 June 2013, 22:32Hej!
Känner verkligen igen mig i det du skriver! Dock har jag haft den smärtan i ca 5 år.
Jag får ont när jag springer, oftast efter ca 2 km.
För att förklara smärtan så jämför jag den med kramp. Smärtan befinner sig under revbenen oftast på höger sida
Hej!
Känner verkligen igen mig i det du skriver! Dock har jag haft den smärtan i ca 5 år.
Jag får ont när jag springer, oftast efter ca 2 km.
För att förklara smärtan så jämför jag den med kramp. Smärtan befinner sig under revbenen oftast på höger sida