Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 14:44Billig/Trådlös
http://www.conrad.se/?ref=tradedbl&tduid=dfcdb5f3a57b2913abd9f1c07c0ffb99&url=http://www.conrad.se/?ref=kelkoo&article=850172&ref=kelkoo
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 14:48För mig är en billig dator något under femhundra kronor och då inte ihop med iforms prenumeration.
För mig är en billig dator något under femhundra kronor och då inte ihop med iforms prenumeration.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 08:38min gamla sigma bc1600 för under 500:- med kadens sensor funkade fint.
Det man fick göra var dock att sätta magneten rätt nära hallgivaren.
Det klickar till i sigmas när man för förbi magneten om den sitter tillräckligt nära har jag märkt.
min gamla sigma bc1600 för under 500:- med kadens sensor funkade fint.
Det man fick göra var dock att sätta magneten rätt nära hallgivaren.
Det klickar till i sigmas när man för förbi magneten om den sitter tillräckligt nära har jag märkt.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 23:54Spelar det någon roll hur långt ner på gaffeln sensorn sitter?
Nej det gör det inte.
Spelar det någon roll hur långt ner på gaffeln sensorn sitter?
Nej det gör det inte.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 23:56Tack och bock P
Tack och bock P
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 18:18Som jag skrev så är det en billig cykeldator dvs den är INTE trådlös. Signalen lär nog räcka hela sladdens längd.
Bra svarat Staffan..:)
Som jag skrev så är det en billig cykeldator dvs den är INTE trådlös. Signalen lär nog räcka hela sladdens längd.
Bra svarat Staffan..:)
Quote from ellen olsson on 22 June 2009, 18:22Det finns billiga trådlösa cykeldatorer också.
Det finns billiga trådlösa cykeldatorer också.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 18:25Se mitt förra
185:- ganska billigt
Se mitt förra
185:- ganska billigt
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 18:29Hur ser teorin ut kring att sensorns placering på gaffeln kan påverkas om den är i fullgod kondition och trådbunden?
Hur ser teorin ut kring att sensorns placering på gaffeln kan påverkas om den är i fullgod kondition och trådbunden?
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 23:09Kan alltid testa att dra magneten över sensorn upprepade gånger (ungefär som hjulet gör) och se om datorn reagerar (och t.ex visar kmh). Gissar att det "tickar" om de flesta sensorer när magneten aktiverar mekanismen i sensorn. Om detta test fungerar så k
Kan alltid testa att dra magneten över sensorn upprepade gånger (ungefär som hjulet gör) och se om datorn reagerar (och t.ex visar kmh). Gissar att det "tickar" om de flesta sensorer när magneten aktiverar mekanismen i sensorn. Om detta test fungerar så k