Quote from Guest on 24 June 2010, 05:38Hej!
Är det så att det finns just något skomärke som är gjorda för plattfotade?? Eller är det så att man borde skaffa sig inlägg från en ortopedtekniker?? Tänkte mest om det var så att det finns någon annan där ute som har platta fötter som jag och har l
Hej!
Är det så att det finns just något skomärke som är gjorda för plattfotade?? Eller är det så att man borde skaffa sig inlägg från en ortopedtekniker?? Tänkte mest om det var så att det finns någon annan där ute som har platta fötter som jag och har l
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 05:48Jag har inlägg och har därefter inget problem med mina knän.
Jag har inlägg och har därefter inget problem med mina knän.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 07:00Ok, så du menar att jag borde testa inlägg??
Det finns inte några skor då som är bra för plattfötter!
Ok, så du menar att jag borde testa inlägg??
Det finns inte några skor då som är bra för plattfötter!
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:03Jag är ganska plattfotad och fungerar bäst i skor som är just...platta! Skor med hålfotsstöd och liknande funkar inte så bra. Fast det kan ju också bero på att muskler och leder behöver lite mer tid att anpassa sig?
Jag är ganska plattfotad och fungerar bäst i skor som är just...platta! Skor med hålfotsstöd och liknande funkar inte så bra. Fast det kan ju också bero på att muskler och leder behöver lite mer tid att anpassa sig?
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:22Aha ok så som plattfot ska man leta efter skor som är platta, trodde det var meningen att man skulle försöka hitta skor med mycket stöd för hålfoten istället??
Aha ok så som plattfot ska man leta efter skor som är platta, trodde det var meningen att man skulle försöka hitta skor med mycket stöd för hålfoten istället??
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:47Det är nog lite oklart... det finns inga tydliga generella samband mellan plattfot och överbelastningsproblematik. Har man inga problem finns det ingen anledning att korrigera en plattfot. Om man har problem finns det anledning att gå till botten vad det
Det är nog lite oklart... det finns inga tydliga generella samband mellan plattfot och överbelastningsproblematik. Har man inga problem finns det ingen anledning att korrigera en plattfot. Om man har problem finns det anledning att gå till botten vad det
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:18Tack för ett fint svar.
Jag ska låta detta med skoinlägg vara en stund och gå lite på att jag kanske har gått lite för fort fram med distansen.
Tack för ett fint svar.
Jag ska låta detta med skoinlägg vara en stund och gå lite på att jag kanske har gått lite för fort fram med distansen.
Quote from Funbeat user on 25 June 2010, 19:38Yepp, jag är plattfot. Använder inga inlägg och inga problem med skador under en period av 10år.
Yepp, jag är plattfot. Använder inga inlägg och inga problem med skador under en period av 10år.