Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPodrunner
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan

Jag har nyss(från tips från detta forum) hittat en sida som heter http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Här finns träningsmusik till bland annat löpar passen. men det finns ju väldigt många på listan. Jag letar efter några spellistor som jag ka

Podrunner har 60-minuterslåtar i olika BPM (Beats Per Minute) så det är bara att välja det tempo som passar dig bäst och springa till. Ladda hem några mellan 140 och 180 BPM och testa vad som passar dig. Ta t.ex. 140, 145, 150, 155, osv. upp till 180.

T

Nu blev jag nyfiken, men är inte så insatt i det hela med bpm. Finns det ett visst bpm som är otimalt vid en viss målhastiget?

BPM:en är en del i det hela, det blir ju lika många steg per minut som BPM om du springer i takt till musiken. Å andra sidan så tar man ju olika långa steg, så vad som är optimalt får man väl testa sig fram till. 🙂

Alla barfotatalibaner och andra som förespråkar framfotslöpning hävdar ju att man skall hålla en kadens på 180 eller högre, oavsett tempo. Farten regleras med steglängden...

Det har inget med framfota löpning att göra - och det är 90 i kadens eller 180 i frekvens

my bad 🙁