Quote from Guest on 29 March 2011, 20:12Hejsan
Jag har nyss(från tips från detta forum) hittat en sida som heter http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Här finns träningsmusik till bland annat löpar passen. men det finns ju väldigt många på listan. Jag letar efter några spellistor som jag ka
Hejsan
Jag har nyss(från tips från detta forum) hittat en sida som heter http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Här finns träningsmusik till bland annat löpar passen. men det finns ju väldigt många på listan. Jag letar efter några spellistor som jag ka
Quote from Galderma Fritidsförening on 29 March 2011, 20:22Podrunner har 60-minuterslåtar i olika BPM (Beats Per Minute) så det är bara att välja det tempo som passar dig bäst och springa till. Ladda hem några mellan 140 och 180 BPM och testa vad som passar dig. Ta t.ex. 140, 145, 150, 155, osv. upp till 180.
T
Podrunner har 60-minuterslåtar i olika BPM (Beats Per Minute) så det är bara att välja det tempo som passar dig bäst och springa till. Ladda hem några mellan 140 och 180 BPM och testa vad som passar dig. Ta t.ex. 140, 145, 150, 155, osv. upp till 180.
T
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 20:27Nu blev jag nyfiken, men är inte så insatt i det hela med bpm. Finns det ett visst bpm som är otimalt vid en viss målhastiget?
Nu blev jag nyfiken, men är inte så insatt i det hela med bpm. Finns det ett visst bpm som är otimalt vid en viss målhastiget?
Quote from Galderma Fritidsförening on 30 March 2011, 20:58BPM:en är en del i det hela, det blir ju lika många steg per minut som BPM om du springer i takt till musiken. Å andra sidan så tar man ju olika långa steg, så vad som är optimalt får man väl testa sig fram till. 🙂
BPM:en är en del i det hela, det blir ju lika många steg per minut som BPM om du springer i takt till musiken. Å andra sidan så tar man ju olika långa steg, så vad som är optimalt får man väl testa sig fram till. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 16:54Alla barfotatalibaner och andra som förespråkar framfotslöpning hävdar ju att man skall hålla en kadens på 180 eller högre, oavsett tempo. Farten regleras med steglängden...
Alla barfotatalibaner och andra som förespråkar framfotslöpning hävdar ju att man skall hålla en kadens på 180 eller högre, oavsett tempo. Farten regleras med steglängden...
Quote from Elias Engqvist on 2 April 2011, 18:24Det har inget med framfota löpning att göra - och det är 90 i kadens eller 180 i frekvens
Det har inget med framfota löpning att göra - och det är 90 i kadens eller 180 i frekvens
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 20:05my bad 🙁
my bad 🙁