Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPolar CS 200 hjulinställning diff …
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
jag gillar att mäta på både höjden, bredden och framförallt längden. Fick tummen ur och köpte mig en trådlös dator (i rubriken) och har haft ett otal olika tråddatorer - men tröttnat på att de ofta falerar i mkt regn...

När jag matat in hjulinställ

Du cyklar ju inte spikrakt!

Tack Ari för denna upplysning 🙂 Nä, skämt å sido. Jag är väl medveten om alla påverkande parametrar - inte minst att så som jag cyklar från gång till annan skiljer sig åt. Och att jag aldrig med fullständig exakthet kan få till en inställning.

Men har

Jag har en cs200 och har inte dessa problem? Om jag jämför med min cs600 så skiljer det inget iaf, och inte heller med min Sigma. Eller det är klart att det skiljer! Jag har aldrig fått några rundor exakt lika, vilket för mig inte alls är märkligt. Du kan

Får jag fråga hur du gjorde när du mätte omkretsen?

"Avslöjad"! Jag började, i gryningen av min cykling, att mäta längs golvet hemma - dels sittande på och dels inte. Det kom att visa sig att dessa inställningar i regel blev alldeles för korta - rätt eller fel. Så jag gör inte enligt skolboken här(#)

Istä

Jag brukar dutta en klick färg på däcket och sedan cykla en bit! Mäter sedan mellan punkterna och tar ett genomsnitt.
Noggrannare än så behöver inte jag! Kollar du däcktrycket vid varje runda? Det gör rätt mycket om du inte har samma tryck!

eller titta på tiden du "tränar" istället.

Jag kan inte annat än hålla med dig där David, tiden är viktigare än något annat.

Jepp kan inte nog hålla med. Prio ett är alltid tiden i min träning oxå.

Tar iaf med mig det med att kanske pröva en ostyckad tur så får jag se om det visar någon skillnad. Tack så långt - dags för en tur ikväll och hoppas den utlovade åskan uteblir!

/