Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPolar CS 200 hjulinställning diff …
You need to log in to create posts and topics.

Kvaliteten på träningen är viktigast. Både tid och mil är underordnat kvalitet. Att få ihop en massa timmar och mil är många förunnat, det är ju bara att nöta så länge man har tid. Att få en så hög kvalitet som möjligt på sin träning är däremot jobbigare/

Jag kör med lite olika hjul-däck beroende på årstid o humör.
Jag ställer aldrig om någon omkrets utan POLARen verkar fungera utan den petimeterdetaljen.

Jag håller med dig David. Decimalerna spelar inte så stor roll i sammanhanget. Har dessutom en känsla av att det jämnar ut sig i längden ....

Om jag kör 115-126-110? enligt mätaren är väldigt ointressant. Det är de 3-4-4½ timmarna som är intressant.

Sedan beror det ju på vad man har för mål!

Vinna?

Tja varför inte:-).

Snittfarten kan jag väl tänka mig skiljer mellan olika datorer i det fall
man stannar då sättet att mäta tid kan skilja en hel del.

Men den totala distansen borde däremot inte variera beroende på om man stannar eller inte - distans är baserat på hjulpul

Absolut och ett välgrundat resonemang Peter! Jag tar med mig detta och får väl för ordningens skull - och på förekommen anledning - tillstå att varken mätandet i sig eller "bara" - tid/antal pass/antal mil/en viss medelhastighet - gör träningen innehållsr

Oj orkade inte läsa vad alla skrivit...
MEN, min diffar också.. Plus att den hoppar på pause ganska så ofta.. Vilket irriterar mig, så jag får alltid fråga de jag cyklar med efter statistik.. Vilket känns inge vidare eftersom själva tanken är ju att den