Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPolar eller Garmin?
You need to log in to create posts and topics.

Är sugen på att köpa mig ny pulsklocka inklusive fotpod/kadenspod innan vättern. Har lite svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha dock. varit sugen på Garmin 305 men polar verkar ju ganska prisvärda också... plus att jag såg att Garmin bara hade bat

Endast 10 timmar?!
Är det inte ett skrivfel?

Jag har haft flera Polarpulsklockar med separat pulsband. På alla dessa har batteriet i klockan hållit i flera år, trotts en användning flera/många timmar i veckan.

Batteriet i pulsbandet har jag ännu inte b

jo, 10h det är det som står på hemsidan... verkar ju väldigt konstigt. men batterierna är uppladdningsbara... kanske har nåt med det att göra?

Hej! Det beror nog på att det är GPS i den. Körde vasaloppet på 11 timmar i vintras men glömde stänga av klockan så den gick en timma till så 12 timmar gick den i allafall.

Om Garmin 305an är som en Garmin Edge går det att ladda den utan problem medans den är igång.
Det är massor med prylar som drivs via USB nuförtiden och det finns därför massor med USB-batterier
Tex en sådan här batterihållare/USB-laddare för vanliga R6/AA

Skitenkelt å ladda via usb när man cyklar.

Solceller på hjälmen?

Hade inte tänkt köpa Edge eftersom jag gärna vill kunna ha den vid andra sporter också (edge är väl mer cykelspecifik?) så en armklocka är att föredra...

Köp en 405a vi har var sin och är supernöjda...finns från 2390kr...

För Garmin Edge 500 gäller att den bootar om och ställer sig i "filöverföringsläge" om man ansluter en USB-kabel.

Det går att komma runt om man får tag på en USB-kabel som bara levererar ström och inte data (brukar förekomma en extrakabel till en del po