Quote from Guest on 10 April 2011, 08:19Jag har på senare år utvecklat överkänslighet gentemot pollen. Det märks bl.a. genom att kliande ögon och ökad puls. Jag tar antihistamin, och jag vet att man kan bli trött av det, men undrar om andra har upplevt att tröttheten har släppt efter ett tag.
Jag har på senare år utvecklat överkänslighet gentemot pollen. Det märks bl.a. genom att kliande ögon och ökad puls. Jag tar antihistamin, och jag vet att man kan bli trött av det, men undrar om andra har upplevt att tröttheten har släppt efter ett tag.
Quote from Funbeat user on 10 April 2011, 08:29Förutom antihistamin så är nasal steroid (dvs nässpray med kortison, typ Nasonex) viktigt om du har en jobbig pollenallergi. Med den kombinationen brukar jag kunna träna obehindrat. Får du problem med luftrören och andningen kan det vara lite allergisk as
Förutom antihistamin så är nasal steroid (dvs nässpray med kortison, typ Nasonex) viktigt om du har en jobbig pollenallergi. Med den kombinationen brukar jag kunna träna obehindrat. Får du problem med luftrören och andningen kan det vara lite allergisk as
Quote from Johan Lindh on 10 April 2011, 13:58Jag brukar inte märka att träningen påverkar allergin och jag brukar inte anpassa träningen efter allergin. Dvs jag brukar inte minska ner på träningen, men jag brukar inte märka att det känns jobbigare att träna heller.
Jag brukar inte märka att träningen påverkar allergin och jag brukar inte anpassa träningen efter allergin. Dvs jag brukar inte minska ner på träningen, men jag brukar inte märka att det känns jobbigare att träna heller.
Quote from Funbeat user on 10 April 2011, 19:00De moderna antihistaminerna blir man inte lika trött av som de gamla. Tavegyl = klubbad säl, Aerius = som vanligt-pigg
De moderna antihistaminerna blir man inte lika trött av som de gamla. Tavegyl = klubbad säl, Aerius = som vanligt-pigg
Quote from Funbeat user on 10 April 2011, 20:53Allergi brukar liknas med en hink med vatten. Om du inte skyddar dig mot reaktionen så blir allergin värre och du får fler allergier. Till slut är du allergisk mot allt. Det liknas med att hinken svämmar över. Själv har jag prövat med allt, även hyposensi
Allergi brukar liknas med en hink med vatten. Om du inte skyddar dig mot reaktionen så blir allergin värre och du får fler allergier. Till slut är du allergisk mot allt. Det liknas med att hinken svämmar över. Själv har jag prövat med allt, även hyposensi
Quote from Funbeat user on 10 April 2011, 23:28"Är det någon som har upplevt att vårlöpning har förvärrat allergin, trots intag av antihistamin?"
- Inte jag i alla fall. Kan möjligen vara så, men jag väljer ändå att fortsätta springa. Men prestationerna blir kanske inte alltid de bästa. Låter våren
"Är det någon som har upplevt att vårlöpning har förvärrat allergin, trots intag av antihistamin?"
- Inte jag i alla fall. Kan möjligen vara så, men jag väljer ändå att fortsätta springa. Men prestationerna blir kanske inte alltid de bästa. Låter våren
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 07:10Tack för era lugnande svar. Tröttheten var värst i början, men verkar ha gått över. Att jag sedan inte presterar på topp i löpningen får jag väl leva med. Det är som någon skrev, man får sikta in sig på hösten istället 🙂
Mvh /Joel
Tack för era lugnande svar. Tröttheten var värst i början, men verkar ha gått över. Att jag sedan inte presterar på topp i löpningen får jag väl leva med. Det är som någon skrev, man får sikta in sig på hösten istället 🙂
Mvh /Joel
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 20:16Jag har samma problem.
Runt 20-årsåldern blev jag allergisk mot gräs som blommer mer eller mindre hela sommaren.Men förra sommaren testade jag akupunktur mot allergin och trot eller ej, men det funkade, i alla fall på mig.
Inga symptom alls på nästan fy
Jag har samma problem.
Runt 20-årsåldern blev jag allergisk mot gräs som blommer mer eller mindre hela sommaren.
Men förra sommaren testade jag akupunktur mot allergin och trot eller ej, men det funkade, i alla fall på mig.
Inga symptom alls på nästan fy