Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonPower of distance training?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Hur tränar ni inför Triathlonlopp? Jag funderar på att träna enligt "power of distance", som jag uppfattat den. Dvs: Om jag ska motionsköra ett sprintpass, på nybörjarnivå, så tränar jag tredubbla sträckan inom alla områden fördelat över en motionsv

oj. Det skulle bli jobbigt att träna gånger tre varje vecka när man tävlar på långdistans. Framförallt, när skulle man ha tid? Jag tränar högst ovetenskapligt - när jag kommer åt och har tid. Det är vad som funkar för mig som har jobb och familj. Men det

Ja, enligt Power Of Distance-mallen så blir det ju rätt så mycket träning, men rätt så korta sträckor. Exempelvis bara 15 km löpning i veckan, tre 30-minuters pass om man kör långsamt... om man tränar utifrån sprintklassen.

Det som är roligt är ju "trap

Det låter ju orimlig att träna 3*Ironman per vecka. Det skulle i runda tal vara 12000 m simning, 54 mil cykel och 12 mil löpning, om nu 3 var för nybörjarmotionärer. Jag har aldrig hört om den här metoden förut, men den låter lite väl krävande för den som

Jag tror att det är tänkt att man på en ironman rent teoretiskt skulle klara sig på att träna

750 m X 10 = 7 500 meter simning per vecka
2 mil X 10 = 20 mils cykling per vecka
5 km X 10 = 5 mils löpning per vecka,

alltså "power 10".

Men jag kan ha mis

Jag kör väldigt olika beroende på säsong. Just nu fokuserar jag på löpning och simning, t ex. Det är så mycket annat i livet som begränsar hur mycket man kan träna 🙂

Jag tycker de siffror du anger Katarina låter väldigt mycket.

Kolla gärna på min träning mellan perioden oktober 2006 till juli 2007. Jag började i mitten av oktober förra året att träna för att klara att köra IM i Kalmar som var sista helgen i Juli i år