Quote from Guest on 12 June 2013, 13:22Jag sprang igår 15 intervaller 400m, och blev väldigt sugen på att ta en kväll och pröva hur fort jag kan springa på den här olympiska distansen! Hittade en kalkylator som utgick frpn 10K-tiden och fick svaret 61-75 sekunder Stor spann. Sista intervallen
Jag sprang igår 15 intervaller 400m, och blev väldigt sugen på att ta en kväll och pröva hur fort jag kan springa på den här olympiska distansen! Hittade en kalkylator som utgick frpn 10K-tiden och fick svaret 61-75 sekunder Stor spann. Sista intervallen
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 13:32Så bra tid som möjligt? Ja då springer du förstås bara ett lopp. Uppvärmning: 10 min lugn jogg, lite stretch och några korta stegringar. Inget som gör benen trötta.
400 meter är en mycket speciell distans som kräver specifik träning, och det tar tid att
Så bra tid som möjligt? Ja då springer du förstås bara ett lopp. Uppvärmning: 10 min lugn jogg, lite stretch och några korta stegringar. Inget som gör benen trötta.
400 meter är en mycket speciell distans som kräver specifik träning, och det tar tid att
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 13:42Lite svårt att veta vilken fart jag skall hålla i första maxloppt bara. Går det att göra något sub-max-test och sedan sätta målfart? Att bara köra på känn tror jag inte kommer sluta väl om man är total oerfaren som jag.
Lite svårt att veta vilken fart jag skall hålla i första maxloppt bara. Går det att göra något sub-max-test och sedan sätta målfart? Att bara köra på känn tror jag inte kommer sluta väl om man är total oerfaren som jag.
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 17:00Måste vara omöjligt att gissa från en miltid. Finns dem som är hyfsade på 400 men aldrig skulle få för sig att orka en hel mil på tid.
Kör tio minuters lättjogg och 3 - 5 lätta accelerationslopp på säg 50 meter. Sen aktiv vila 10 minuter. När du maxar, f
Måste vara omöjligt att gissa från en miltid. Finns dem som är hyfsade på 400 men aldrig skulle få för sig att orka en hel mil på tid.
Kör tio minuters lättjogg och 3 - 5 lätta accelerationslopp på säg 50 meter. Sen aktiv vila 10 minuter. När du maxar, f
Quote from Funbeat user on 12 June 2013, 22:11kör 300 meters intervaller! Sedan är bra också kortare intervaller 50-100.200-300-200-100-50 eller så kallad pyramider! Liten vila mellan. Man kan springa olika typer av pyramider och serier.Mellan serier är bra ha lite längre vila. Sedan föreslår jag Bac
kör 300 meters intervaller! Sedan är bra också kortare intervaller 50-100.200-300-200-100-50 eller så kallad pyramider! Liten vila mellan. Man kan springa olika typer av pyramider och serier.Mellan serier är bra ha lite längre vila. Sedan föreslår jag Bac