Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPremiärturen för en nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

Det viktigaste är att ta bort reflexen som ev. sitter på framhjulet som rent av kan vara farlig om den sätter sig på tvären!

Man ska ju bromsa framhjulet?
Nu får ni bestämme er!

Jag blir alldeles kollrig av alla desssa olika budskap.
Nu ska jag peta i mig lite ADHD-droppar.

Min reflex i bakhjulet satte sig på tvären för ett par veckor sedan, antagligen på grund av en garageskada. Reflexen gick i småbitar, för övrigt hände ingenting.

Hennes reflex kanske är i superstark kolfiber så det rensar ekrar och/eller blir tvärstopp 😉

Det är kanske det som händer - jag har inte gjort några försök jag har bara lärt mig att det är farligt - huuuuuu!

Det är ju dumt att ta risker i onödan. Jag kan tänka mig att mina tjocka 1990-talsreflexer skulle göra betydligt mer motstånd.

Och jag som tänkte utrusta min cykel med allt som krävs för att göra den trafikSÄKER - vit reflex fram, ringklocka etc - och så visar det sig att det kan vara livsfarligt!

Eller är det mer det cykelestetiska ni menar 😉

P - ska jag tag bort de svart pl

Ia: Det vi pratar om är den oranga reflex som sitter i ekrarna..
Om den sätter sig på tvären kan det bli tvärnit (om den inte bara pulvriseras förstås)

Hej Ia.

"Och jag som tänkte utrusta min cykel med allt som krävs för att göra den trafikSÄKER - vit reflex fram, ringklocka etc - och så visar det sig att det kan vara livsfarligt!"

Om man med trafiksäker menar följa lagen så krävs det inta att du har r

Hej Gunnar.

Tur att det gick bra med dig. Jag har haft en soldat som lyckade lite sämre när hans reflex lossnade. Han hamnade i diket med cykel och allt. Han klarade sig med lite små blessyrer som tur var. Och så hade han hjälm på sig för en gång skull.