Quote from Guest on 26 February 2010, 08:25Skidåkarna verkar ju vara bättre på att ta ut sig än löpare?
Det är ju inte sällan man ser skidåkare som slänger sig över mållinjen och måste bäras därifrån och ev åker in till sjukstugan för att kollas upp och ev få lite dropp. Inte så konstigt om det hä
Skidåkarna verkar ju vara bättre på att ta ut sig än löpare?
Det är ju inte sällan man ser skidåkare som slänger sig över mållinjen och måste bäras därifrån och ev åker in till sjukstugan för att kollas upp och ev få lite dropp. Inte så konstigt om det hä
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 08:35Jodå, det finns lägen där Musse har lagt sig direkt efter målgång på 3000m och sen legat kvar där en bra stund.
Man ser det även ibland på Golden League tävlingar på TV.
Så ovanligt är det inte men jag kan tänka mig det är vanligare i skidåkning. Antaglig
Jodå, det finns lägen där Musse har lagt sig direkt efter målgång på 3000m och sen legat kvar där en bra stund.
Man ser det även ibland på Golden League tävlingar på TV.
Så ovanligt är det inte men jag kan tänka mig det är vanligare i skidåkning. Antaglig
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 08:40Det är mycket lättare att "stappla omkring" lite vingligt som löpare efter målgång, än med skidor på fötterna. Då blir det lätt att skidåkare väljer att lägga sig ner.
Det är mycket lättare att "stappla omkring" lite vingligt som löpare efter målgång, än med skidor på fötterna. Då blir det lätt att skidåkare väljer att lägga sig ner.
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 08:44Skidåkare jobbar ju med hela kroppen o löpare lokalt med benen. Kanske det som skiljer? Har hört elitskidåkare kommentera sina löplopp med att benen är för "lite" för att trötta ut hela kroppen"
Skidåkare jobbar ju med hela kroppen o löpare lokalt med benen. Kanske det som skiljer? Har hört elitskidåkare kommentera sina löplopp med att benen är för "lite" för att trötta ut hela kroppen"
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 09:03Löpning blir ju hårdare smällar för muskler och leder?
Jag kan köra spinning längre och hårdare än jag kan springa t ex.
Löpning blir ju hårdare smällar för muskler och leder?
Jag kan köra spinning längre och hårdare än jag kan springa t ex.
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 09:45Jag tror också på det där med att man jobbar med hela kroppen, eller att det är skönt att ligga och svalka sig lite i snön.
Jag tror också på det där med att man jobbar med hela kroppen, eller att det är skönt att ligga och svalka sig lite i snön.
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 10:30Det gör ondare att slänga sig ner på asfalt än på snö.
Det gör ondare att slänga sig ner på asfalt än på snö.
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 13:37Det kanske har blivit en del av skidkulturen, att slänga sig i snön efter målgång?
Det kanske har blivit en del av skidkulturen, att slänga sig i snön efter målgång?
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 16:28I löpning är det väl mjölksyra i benen som känns värst efter spurten? I skidor är det maxpulsen, inte lokal utmattning. (Åtm för mig)
I löpning är det väl mjölksyra i benen som känns värst efter spurten? I skidor är det maxpulsen, inte lokal utmattning. (Åtm för mig)
Quote from Funbeat user on 28 February 2010, 10:16Jag tror skidåkare tömmer sig värre, just för att de använder hela kroppen. Ida Ingemarsdotter tog ut sig så totalt på sistasträckan i stafetten att hon fick föras till sjukhus efteråt. Det händer väl nästan bara vid maror, här var det 5km.
Jag tror skidåkare tömmer sig värre, just för att de använder hela kroppen. Ida Ingemarsdotter tog ut sig så totalt på sistasträckan i stafetten att hon fick föras till sjukhus efteråt. Det händer väl nästan bara vid maror, här var det 5km.