Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kör Sportstrackern på Nokian som fungerar bra, men jag funderar på att gå över till Garmin för den verkar vara lättare att ha med sig + möjlighet till pulsträning. Om man använder aGPS på N95 så låser den vanligtvis på 5-10 s, med vanligt GPS upp till

Jag har en forerunner 305 och den låser efter typ 1-3 minuter. Brukar starta den i bilen på väg till spåret. När man väl har kontakt så funkar det hela tiden, oavsett massor med skog eller ej.
305an får du nog mest för pengarna på. Finns 405 och 310xt som

Har en 405:a och den låser inom 30 sek. Det är en sak som skiljer den från 305:an, lite snabbare acq. av satelliterna.

Min har aldrig _tappat_ mottagning under skogslöpning, däremot är det si och så med nogrannheten. I praktiken innebär det att tracket h

Jag har också en 305, och det brukar max ta 30s för att få kontakt. Om man rör sig under uppstart tar det längre tid.

Jag har inga problem med tappad kontakt i skogen.

Om jag startar upp min GF305:a direkt utanför porten till kontoret där jag jobbar så hittar den överhuvudtaget inga satelliter alls oavsett tid. Då hör till saken att jag där är omgiven av två 10-våningshus.

Om jag istället promenerar till en öppen plats

Tycker ni att den mäter rätt också t.ex. 10 km markerat spår i skogen blir det ca 10 km? Där det är bra gsmtäckning mäter mobilen bra men i skogen tappar den väldigt mycket ibland.
Det är inte så att de nyare modellen har bättre gps-algoritmer?

Japp 305an mäter väldigt exakt.

Har en 405cx och den hittar nya satelliter på ca 30sek och börjar man på samma ställe som innan så finns satelliten i "minnet" och hittas omgående. Felmarginalen på 10km kan vara upp till ca 150m har jag märkt och alltid åt det korta hållet. Jag antar att

FR305 är ju väldigt prisvärd och det är den jag har och därmed kan rekommendera.

Här kan du se hur den har spårat i lättare skog, 2 varv efter varandra. Den ligger rätt med cirka 0-5 meters felmarginal tycker jag.
http://img220.imageshack.us/i/fr305gps.j

HAHAHA - Vilken skön bild för att beskriva avvikelser på GPSen Anders.. (t+)
Testa vänstervarvet nästa gång också, bra teknikträning för vänsteröversteg kan jag tänka mig.. Ser att du även kört lite offroad rakt över rondellen - najs!

12