Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPris: RED? Super Record? Dura Ace …
You need to log in to create posts and topics.

nån som sett prisuppgifter på nya grupperna Campagnolo Super Record och Shimano Dura Ace Di2 - inbördes och i förhållande till vanliga Dura Ace och Record?

Campagnolo Record 10V: EUR 1550
Campagnolo SuperRecord 11V: EUR 1690

...på http://www.velo-sur-mesure.com/

Campagnolo är alltid Campagnolo

svårt fall det här. Wiggle brukar väl vara välsorterade men där kammade jag nästan noll. fanns bara en enda grupp under rubriken All Groupsets. men kring 16.000 kr verkar vara priset för Red och Super Record med skillnaden till vanliga Record ca 10 %. Dur

DA Di2 kommer ju inte förrän i januari medan SuperRecord släpps i oktober så det är kanske inte så konstigt att det är lättare att hitta priser på den viktigaste gruppen...

mmm riktigt påpekande så jag får nöja mig med spekulationer:

25 % högre än Dura Ace fast priset blir ju då lägre än Super Record och Red

eller lägger dom sig alla kring 16.000 enligt principen att ingen vill vara "billigast" bland toppgrupperna...

Edit: Tänkte på nya 7900!

Att "nya" Dura Ace har lägre pris är ganska ointressant eftersom de ändå är omsprungna innan startskottet går för deras försäljning.
Proffsen vill inte ha deras produkt och kör med de "gamla" handtagen.

Ur en annons från http://www.s-tec-sports.de

Ultegra SL 469Euro
DA 7800 679 Euro
DA 7900 979 Euro

Chorus 09 11speed 899 Euro
Record 09 11speed 1289 Euro
Superrecord 09 11speed 1589 Euro

SRAM RED 1199 Euro

Verkar som om Campa satsar på att vara prisled

hoppsan! priserna på grupper i lösa delar är verkligen låga i Tyskland när det gäller Shimano och SRAM! dom grupperna har väl trillat av OEM-tåget nånstans så priserna är inte egentligen vad Shimano och SRAM tänkt sig. men Campagnolo åker ju inte så ofta

Det verkar som om de två andra har endast tio kakor.
Eftersom man får två växlar till av Campagnolo så kanske överlever man lite längre.