Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPris: RED? Super Record? Dura Ace …
You need to log in to create posts and topics.

"endast 10 kakor" Hur många använder ens alla 10 förutom nerför 😉

Jag använder alla, annars byter jag hjul eller kassette.

Jepp, har insett att jag nog kan ta och byta ut några av de minsta ett par år till. Tills jag får lite mer "pulver" i benen. Som det är nu så ligger jag bara och nöter på de större och får i tyngre uppför snällt lägga mig på lilla kransen fram. 🙁

Leif:
När, eller om, Storck-gruppen finns att köpa och vad den då kostar vet jag inte.
Den var åtminstone med i de flesta Eurobike-reportagen jag har läst.

Anledningen till att Campas priser inte varierar särskilt mycket kan bero på flera orsaker.
Att de

Jag började med 144 BCD o 42 kugg.
Körde emellanåt med 45 alternativt 47 på lilla.

Andrew: Vad är det för fråga? Brukar du byta bakhjul då du kommer till en nedförsbacke?

var på plats under Eurobike och missade Storcks komponentgrupp helt. har faktiskt inte läst några reportage heller så hög tid att råda bot på dåliga pålästheten och sprätta plastomslaget som senaste Tour fortfarande ligger i. får så här på förhand lite va

Christer: Använder säkert fel ordval. Menar att mina minsta drev bara används när det går rejält utför. Sällan där jag bor och cyklar. Är det så mycket nerför kan jag rulla. Skulle få en för mig bättre anpassad kasset med fler stora drev. Så jag slipper h

Jag förstod Andrew...och håller med.

Leif:
Här står det mer om Storck-gruppen

Eurobike 2008 – 1 – First pictures

Den verkar vara tyngre än vad jag kom ihåg: 1755g istf 1750g

Jag hittar däremot inget på deras hemsida
http://www.storck-bicycle.de