Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPris för begagnad racer
You need to log in to create posts and topics.

Har lånat en cresent atto race alu årgång 2004 som jag kört VR 2015 med nu har jag möjlighet att köpa cykeln. Den har använts på 7 VR, jag har servat den och bytt bakdäck. Vad ska jag ge för bud till säljaren?

Ny kostar 6500 på blocket.
http://www.blocket.se/ostergotland/Crescent_Atto_och_Atto__Herrcyklar_Nyhet_2015_56210816.htm?ca=21&w=3&last=1

2500-3500 beroende på skick tycker jag kan vara ett skäligt pris.

En 11 år gammal cykel som verkar ha gått rätt långt, och som du dessutom har servat. Max 1500-2000 säger jag.

Ny köpte brukar bli halvapriset året de är köpte

Skulle säg 1/3 av ny köpte

Instämmer med Staffan en 11 år gammal cykel har inget större värde, max 1500 kr. Har du tänkt att fortsätta cykla och tycker det är roligt hade jag nog satsat på en begagnad damracer istället.

11 år är ganska gammalt, cyklar har utvecklats så himla mycket. Skulle testa andra begagnade "yngre" racers innan, bara för att känna känslan. Det är som natt och dag i fart, känsla och bekvämlighet. Min första VR gjorde jag på en begagnad hoj och det gic

Tack snälla ni för goda råd, nu har jag ngt att gå på. Jag trivs bra med cykeln och den passar mig just nu.

Att cykeln är gammal och har många mil betyder inte att den är sliten och dålig. Detta till trotts är den inta värd många kronor pga åldern.

Är den fin och du gillar den så kanske 1000-1500kr lite beroende på. Tänk på att till en 11 år gammal cykel kan