Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPriser på cykeldelar
You need to log in to create posts and topics.

12

Det är väl ändock handlarna som sätter sina egna priser. Annars är det ju kartell. Du får ju bara rekomendera ett utpris.
Sen är det väl upp till varje handlare/kedja att förhandla priser med sin respektive grossist. Oavsett om det är Shimano Nordic, Mark

Ja, jag har sett att Shimano priserna här i Sverige (kanske norden, men jag har inte tittat så mycket på det) ligger mycket högre än motsvarande saker i Tyskland och UK.

Det rör sig om så pass stora skillnader att man inte kan försvara ett inköp i Sverig

Kartell? ShimaNO Nordic sätter inköpspriserna till sina kunder.

Det klart att de gör. Och sedan blir kunderna (handlarna) tvungna att höja priser gentemot oss (eller sänka sina marginaler, som är förmodligen för små från början).

Det slutar med att vi 1) inte köper Shimano (det finns ju alternativ) eller 2) vi bestäl

Det klart att de gör. Och sedan blir kunderna (handlarna) tvungna att höja priser gentemot oss (eller sänka sina marginaler, som är förmodligen för små från början).

Det slutar med att vi 1) inte köper Shimano (det finns ju alternativ) eller 2) vi bestäl

Jag köper Campa istället så får jag mer för pengarna.

Ja, Campa är ju billigare. (hv)
Förhoppningsvis har CC och Cykloteket ganska lika inpriser från Shimano Nordic.

För ett tjugotal år sedan ville japanerna slå sig in på en marknad som dominerades av Campagnolo. Vad göra? jo höja priset rejält! De lyckades. Ingen köper billigt skit sa japanerna. Vi cyklister är lättlurade. Ha, ha

> Man placera en beställning och sedan tar de hem det (en förlängning av "vi kan ta hem det åt dig" med det lilla skillnaden att du betalar i förväg och hoppas att de verkligen gör det inom utsatt tid).

Om du betalar med kort så bryter de mot reglerna om

12