Quote from j sollerman on 22 June 2008, 12:43Håkan du verkar kunna rätt mycket när de gäller cykel, med prylar och allt annat. När du körde med t.ex. ksyrium hjul. Vad va de du tyckte va dåligt jämfört med andra hjul du kört på? Jag kör själv på ksyrium hjul nu och är jävligt nöjd med dom.
Håkan du verkar kunna rätt mycket när de gäller cykel, med prylar och allt annat. När du körde med t.ex. ksyrium hjul. Vad va de du tyckte va dåligt jämfört med andra hjul du kört på? Jag kör själv på ksyrium hjul nu och är jävligt nöjd med dom.
Quote from Funbeat user on 22 June 2008, 13:39Eftersom att fabriksbyggda hjul(Helium som jag har kört med i tolv år)är betydligt hårdare ekrade än "vanliga hembyggda" så är det svårt att jämföra äpple o päron.¨
Styvheten i hjulet avspeglar direkt effektförbrukningen "i" hjulet och påverkar även komf
Eftersom att fabriksbyggda hjul(Helium som jag har kört med i tolv år)är betydligt hårdare ekrade än "vanliga hembyggda" så är det svårt att jämföra äpple o päron.¨
Styvheten i hjulet avspeglar direkt effektförbrukningen "i" hjulet och påverkar även komf
Quote from j sollerman on 22 June 2008, 14:13Håkan, du skrev att ksyrium hjul va långsamma. Och då undrar jag om du kört på dom eller om jag bara ska ignorera allt du skriver.
Håkan, du skrev att ksyrium hjul va långsamma. Och då undrar jag om du kört på dom eller om jag bara ska ignorera allt du skriver.
Quote from Lars Ekegård on 22 June 2008, 14:57Kalle> Enligt http://www.rouesartisanales.com/article-15505311.html så är Ksyrium hjulen både förhållandevis långsamma, tunga och tröga om man gämför med som ligger i topp på testet.
Körde med Aksium hjul på hyrcykeln jag hade på Mallis i våras och dom v
Kalle> Enligt http://www.rouesartisanales.com/article-15505311.html så är Ksyrium hjulen både förhållandevis långsamma, tunga och tröga om man gämför med som ligger i topp på testet.
Körde med Aksium hjul på hyrcykeln jag hade på Mallis i våras och dom v
Quote from Berit Bengtson on 22 June 2008, 15:13David:
Det är inget som hindrar att ekrarna handbyggda hjul är lika hårt spända som ekrarna i jämförbara fanriksbyggda hjul.
Mavic rekommenderar en max ekerspänning på 1200N både till sina fabriksbyggda hjul och till sina fälgar, jag har hjul från -98 me
David:
Det är inget som hindrar att ekrarna handbyggda hjul är lika hårt spända som ekrarna i jämförbara fanriksbyggda hjul.
Mavic rekommenderar en max ekerspänning på 1200N både till sina fabriksbyggda hjul och till sina fälgar, jag har hjul från -98 me
Quote from ellen olsson on 22 June 2008, 15:41Oberoende? Tje, det beror väl på vad man menar...
Oberoende? Tje, det beror väl på vad man menar...
Quote from Berit Bengtson on 22 June 2008, 15:51Fredrik:
Varför är de inte oberoende?
Och vilken är din definition av oberoende tester?
Fredrik:
Varför är de inte oberoende?
Och vilken är din definition av oberoende tester?
Quote from j sollerman on 22 June 2008, 17:53finns de diagramet i bättre upplösning?
finns de diagramet i bättre upplösning?
Quote from Funbeat user on 22 June 2008, 20:01Jag pratar om styvhet även i höjdled inte enbart i sidled vilket jag tror att diagrammet visar.
Det beror på hur mycket man "arbetar" i sidled(dålig trampteknik).
Där har även däck, fälg och antal ekrar betydelse för hur mycket hjulet "absorberar" i ener
Jag pratar om styvhet även i höjdled inte enbart i sidled vilket jag tror att diagrammet visar.
Det beror på hur mycket man "arbetar" i sidled(dålig trampteknik).
Där har även däck, fälg och antal ekrar betydelse för hur mycket hjulet "absorberar" i ener