Quote from Guest on 11 July 2014, 10:19Har senaste veckan (samt hade en period förra året) då jag inte "får upp" pulsen... Jag ligger vanligtvis och snittar på 180+ i puls men sedan i måndags får jag samma känsla och verkligen pressa mig på 163-165 med "sirap i benen".
Någon som varit med om
Har senaste veckan (samt hade en period förra året) då jag inte "får upp" pulsen... Jag ligger vanligtvis och snittar på 180+ i puls men sedan i måndags får jag samma känsla och verkligen pressa mig på 163-165 med "sirap i benen".
Någon som varit med om
Quote from Funbeat user on 11 July 2014, 10:29Hej! Hade nyss själv tänkt skriva ett liknande inlägg, men mitt "problem" har varat i flera år, alltså att jag har en lägre puls. Blev medveten om hur mycket lägre än andras den är efter en löptur med mina kompisar (vi är alla 20 år gamla). vid 6min /km ä
Hej! Hade nyss själv tänkt skriva ett liknande inlägg, men mitt "problem" har varat i flera år, alltså att jag har en lägre puls. Blev medveten om hur mycket lägre än andras den är efter en löptur med mina kompisar (vi är alla 20 år gamla). vid 6min /km ä
Quote from Funbeat user on 11 July 2014, 10:43Maxpuls kan variera 40 slag mellan personer som är lika gamla. Därav även arbetspulsen vid olika ansträngning. Lämpligare att använda % av maxpuls för att bedöma ansträngning.
Maxpuls kan variera 40 slag mellan personer som är lika gamla. Därav även arbetspulsen vid olika ansträngning. Lämpligare att använda % av maxpuls för att bedöma ansträngning.
Quote from Funbeat user on 11 July 2014, 15:22Svårigheten att komma upp i puls händer mig i perioder, och jag förknippar det med tre saker:
1. intensiv träning efter längre uppehåll från träning.
2. tränat för hårt under längre tid/ för snabb upptrappning av träningsdos med för lite vila mellan tr
Svårigheten att komma upp i puls händer mig i perioder, och jag förknippar det med tre saker:
1. intensiv träning efter längre uppehåll från träning.
2. tränat för hårt under längre tid/ för snabb upptrappning av träningsdos med för lite vila mellan tr
Quote from Funbeat user on 11 July 2014, 17:04% av maxpuls köper jag... och det är den jag relaterar till (ligger strax över 200). Dock så blir ju mitt problem att jag ena veckan ligger på 183 i snitt och andra i 165 med samma upplevd ansträngning men långsammare tempo.
Kan dock vara för lite vila i
% av maxpuls köper jag... och det är den jag relaterar till (ligger strax över 200). Dock så blir ju mitt problem att jag ena veckan ligger på 183 i snitt och andra i 165 med samma upplevd ansträngning men långsammare tempo.
Kan dock vara för lite vila i
Quote from Funbeat user on 11 July 2014, 18:10Tycker inte du behöver vila(förutsatt att du känner dig frisk). Spring lugna pass en vecka istället! du är nog bara lite sliten. Av mycket träning eller andra saker i din vardag.
Tycker inte du behöver vila(förutsatt att du känner dig frisk). Spring lugna pass en vecka istället! du är nog bara lite sliten. Av mycket träning eller andra saker i din vardag.
Quote from Funbeat user on 13 July 2014, 12:37raderat
raderat