Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatProblem med "Rita runda"
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla!

När jag ska rita en ny runda och klickar på "Hemma" för att börja så börjar rundan några kilometer hemifrån ändå. Vad gör jag? Har jag gjort någon konstig inställning? Det hände mig första gången för några veckor sedan och problemet kvarstår.

Vad menar du med "klickar på hemma"? Menar du när du sätter första punkten genom att klicka på kartan eller är det någon knapp som heter "Hemma"? Jag har inte hittat någon sådan knapp eller länk.

Zoomar du in tillräckligt långt innan du sätter punkten?

Hej igen. Nu har jag prövat med att zooma mycket innan jag satte första pricken, men det hjälpte inte. Den skuttade raskt iväg till en plats ett par kilometer hemifrån. Suck.

Kan det vara så att du är för snabb med att klicka?
Jag har märkt att "Rita runda" är enormt långsamt vid förflyttningar i kartan och har man inte koll på hur många gånger man klickat på förflyttningspilarna så kan man lätt tro att man "stannat" och så kl

Jag tror inte det. Jag har prövat alla sätt jag kan komma på men programmet beter sig på samma sätt. Märkligt. Jag vet inte om det finns någon förinställning som anger var man ska börja, men jag kan i så fall inte hitta den och har ju definitivt inte akti

Det är inte så att du klickar på kartan för att zooma så du sätter dit en punkt omedvetet? - Jag testade just Chrome, MSIE o FF på Windows 7 64bit utan problem.

Så, vilket operativsystem och vilken webläsare använder du?

Jag har samma problem på min iPad, första punkten hamnar åt helsefyr.

Tack för alla tankar, men hittills har de inte lett mig rätt.
Inger

Då frågar jag igen då: Vilket OS och vilken browser använder du?

Edit: På OS bör alltså svaret var: Windows xxx, Linux xxx, MacOS xxx, iOS xxx(dvs iphone eller ipad)

På browser bör svaret vara tex, Internet explorer xxx, Chrome xxx, Safari xxx, Opera, m

Tack för ditt engagemang! Jag har Windows 7 resp Internet Explorer. Ibland kommer det upp en ruta som säger att Internet Explorer har slutat att fungera, men det stämmer inte. Jag är ute på nätet lika bra ändå.