Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatProblem med "Rita runda"
You need to log in to create posts and topics.

Hmm, jag träffar inte på nån Windows-dator förrän på tisdag - då ska jag kolla vad som händer (om jag kommer ihåg det) Jag brukar inte använda Internet Explorer själv. Du kanske kan prova Chrome och se om det förändrar nånting?

Här tror jag du kan hitta

Då kan väl jag bistå, har en Internet explorer att dra igång. Och jag får problem precis som du beskriver. Startpunkt hamnar fel, och forsatta punkter ligger också snätt, både positions- och skalningsmässigt. Dvs. flytttar jag musen några mm och klickar s

Tack, snälla människor. Nu har jag laddat ner Google Chrome och det funkar igen! Tack!

Jag föreslår att du isf mailar Olle - olle@funbeat.se och berättar att det funkar dåligt i IE och windows 7!

Jag testade att rita en runda med IE ver 9 på Win 7 64b. Funkar utan problem.

Kan problemet bero på kombinationen IE och långsamt Internet?

IE9 följer nog gängse standarder bättre än tidigare versioner...

Mitt internet känns inte så långsamt. Det kändes inte som det hade något med seghet och fördröjningar att göra heller. Snarare problem i koordinattransformer mellan muspekare/kartkoordinater.

Har bara IE8 (av internet-exploderarna), så jag kan inte enkel

Henrik D, kör Windows Update så får du Internet Explorer 9.

Tack Anders, men jag var bara ute efter att hjälpa till med felsökningen här. Då klassar inte jag programinstallationer på jobbdatorn som enkelt i meningen att det inte stör jobbet.

På hemdatorerna finns ingen IE, fel OS.

Edit säger att jag har en win

Jag har lyckats återskapa problemet i IE8 om jag kopplar på "kompatibilitetsläget" för funbeat.se. Med det avstängt så fungerar kartan som den ska.

Prova att göra följande:

1. Klicka på menyn "Page" (Sida).
2. Klicka på "Compatibility View Settings" ("K