Quote from Guest on 28 January 2009, 14:14Hejsan,
jag undrar ifall det är fler än jag som inte får det att fungera med Excel-importen. Jag tycker att jag formaterat excel-arket på ett korrekt sätt, men så fort man klickar på "Ladda upp och gå vidare" så blir det ett "internt server-fel". Är det
Hejsan,
jag undrar ifall det är fler än jag som inte får det att fungera med Excel-importen. Jag tycker att jag formaterat excel-arket på ett korrekt sätt, men så fort man klickar på "Ladda upp och gå vidare" så blir det ett "internt server-fel". Är det
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 14:24Har också försökt importera utan framgång, och gett upp.
Har också försökt importera utan framgång, och gett upp.
Quote from Camilla Höög on 28 January 2009, 14:25Testa att göra ett minimalt Excelark med ett enda pass. Importera det och se om det blir samma problem.
Testa att göra ett minimalt Excelark med ett enda pass. Importera det och se om det blir samma problem.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 14:26En sak jag fått lära mej, det måste stå värden i minuter-fältet, även om det är noll.
En sak jag fått lära mej, det måste stå värden i minuter-fältet, även om det är noll.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 14:27Jag har hälpt till att importera, för några månader sedan. Fick då in data från TC Puls.se för hela perioden, cirka 2 år. Vet en annan som lyckades alldeles nyligen med motsvarande import.
Jag har hälpt till att importera, för några månader sedan. Fick då in data från TC Puls.se för hela perioden, cirka 2 år. Vet en annan som lyckades alldeles nyligen med motsvarande import.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 14:38Jag har imorterat (igår) från Piggelino (som begått självmord) utan problem. Jag tog exempelfilen och fyllde på med mina egna värde, kolumn för kolumn, åsså tog jag "penseln" för att se till att varje kolumn är exakt formaterad som exempelfilen. Sist av a
Jag har imorterat (igår) från Piggelino (som begått självmord) utan problem. Jag tog exempelfilen och fyllde på med mina egna värde, kolumn för kolumn, åsså tog jag "penseln" för att se till att varje kolumn är exakt formaterad som exempelfilen. Sist av a
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 15:18WOW, nu fungerar det ju!! (H)
Har tryckt in januari-08 nu som test och kommer mata in allt sen starten 2002 någon gång framöver.Vete fasen varför jag aldrig fick det att funka förrut (länge sen). Självklart prövade jag med allt simplare dokument, men d
WOW, nu fungerar det ju!! (H)
Har tryckt in januari-08 nu som test och kommer mata in allt sen starten 2002 någon gång framöver.
Vete fasen varför jag aldrig fick det att funka förrut (länge sen). Självklart prövade jag med allt simplare dokument, men d
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 15:23Hej igen,
tack för alla snabba och bra svar.
Det fungerade till slut att importera filen efter att ha inspekterat den nogrannare. Det visade sig att Excel inte betraktade de tomma cellerna i stäcka kolumnen som tomma även om de såg ut att vara det på sk
Hej igen,
tack för alla snabba och bra svar.
Det fungerade till slut att importera filen efter att ha inspekterat den nogrannare. Det visade sig att Excel inte betraktade de tomma cellerna i stäcka kolumnen som tomma även om de såg ut att vara det på sk
Quote from Magnus Gelang on 28 January 2009, 16:45Är piggelino nerlagt? För alltid?
Är piggelino nerlagt? För alltid?
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 16:55Excelimporten är ganska begränsad, men jag förbättrar den då och då. Om ni inte lyckas med importen, skicka filen till mig på info@funbeat.se så ska jag försöka hjälpa till.
Några vanliga fel som görs vid importen:
* Man sparar inte ner filen i excel-fo
Excelimporten är ganska begränsad, men jag förbättrar den då och då. Om ni inte lyckas med importen, skicka filen till mig på info@funbeat.se så ska jag försöka hjälpa till.
Några vanliga fel som görs vid importen:
* Man sparar inte ner filen i excel-fo