Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Plösen på ett par av mina skor glider iväg åt sidan, hur har ni gjort för att åtgärda liknande problem?

Jag läste lite för snabbt och tyckte först det stod pölsen 😀

Aldrig varit med om. Måste nog vara skorelaterat.
Men brukar inte skogsmarkerna sitta i plösen för att den inte ska krångla.

Har samma problem både på min jogging- och cykelskor, plösarna drar sig mot utsidan av foten, har alltid gjort så så jag tror helt enkelt att det beror på formen av fotens ovansida och hur foten rör på sig.

Någon fler som har samma problem och egna teori

Det konstiga är att det bara är på just detta par, har aldrig haft problemet innan. Det är störande att behöva stanna för att dra/rycka i plösen så att den hamnar rätt. Har skickat ett mail till återförsäljaren nu, återkommer när jag får svar.

Har bara haft sådana problem med vandringskängor. Där måste man vara extremt noggrann de första gångerna man sätter på sig skorna. Hamnar plösen snett då så kommer den att vilja sitta snett varje gång. Får man den rätt de första gångerna så kommer den att

Kan man inte lägga ett långt löst stygn genom plösen och upp genom det översta snörhålet på skons yttre eller inre sida? Använd björntråd eller d:o.

Jag har samma problem på många av mina skor. Även vanliga Converse och dyl.

Jag hade problem med ett par skor som blev "skeva", lösningen var att byta snörning på skon.
Har också haft snörning som dragits åt ojämt, särskilt högst upp på skon vilket är obehaligt efter ett tag.

Hur knyter man då sina skor? Man refererar den ultima