Quote from Guest on 3 February 2014, 21:18Har problem med batteritiden på min Petzl Myo XP Belt. Använder GP laddare och batterier (2700 mAh), och batteritiden är kanske en timme. Testar den med vanliga batterier nu, icke uppladdningsbara, och nu har den legat på balkongen i över två timmar med f
Har problem med batteritiden på min Petzl Myo XP Belt. Använder GP laddare och batterier (2700 mAh), och batteritiden är kanske en timme. Testar den med vanliga batterier nu, icke uppladdningsbara, och nu har den legat på balkongen i över två timmar med f
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 21:28Är de uppladdningsbara batterierna nya?
Av bra kvalitet?Jag har märkt att man ofta har längre funktion i hederliga engångsbatterier, så numera väljer jag batterityp efter ändamål.
Är de uppladdningsbara batterierna nya?
Av bra kvalitet?
Jag har märkt att man ofta har längre funktion i hederliga engångsbatterier, så numera väljer jag batterityp efter ändamål.
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 21:33De flesta uppladdningsbara batterier har väl bara spänning 1.2 Volt?
De flesta uppladdningsbara batterier har väl bara spänning 1.2 Volt?
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 21:52De är i princip nya, laddaren likaså. Och jo, de är ju på 1.2 volt. Känns så onödigt bara att använda icke uppladdningsbara batterier. Nu har den legat i nästan 4 timmar, lyser fortfarande bra.
De är i princip nya, laddaren likaså. Och jo, de är ju på 1.2 volt. Känns så onödigt bara att använda icke uppladdningsbara batterier. Nu har den legat i nästan 4 timmar, lyser fortfarande bra.
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 08:28Då tror jag du har ditt svar... 🙂
Då tror jag du har ditt svar... 🙂
Quote from Funbeat user on 10 February 2014, 14:25Utspänningen (1.2V vs 1.5V) påverkar inte kapaciteten, möjligen ljusstyrkan beroende på elektroniken.
Men om dina laddbara batterier varit med ett tag så har dom förlorat en hel del i kapacitet. Har man inte en "smart" laddare tar man rätt snart död på ba
Utspänningen (1.2V vs 1.5V) påverkar inte kapaciteten, möjligen ljusstyrkan beroende på elektroniken.
Men om dina laddbara batterier varit med ett tag så har dom förlorat en hel del i kapacitet. Har man inte en "smart" laddare tar man rätt snart död på ba