Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningProblem med ena vaden
You need to log in to create posts and topics.

12

Tjena, hoppas detta är rätt ställe för en sån här fråga.

Jag har under senaste halvåret tränat boxning, allt i från 2-7 dagar i veckan, kör jämt löpning som uppvärming, med sideledes hopp, upphopp och allt sånt och jag får så ohyggligt ont under vänster

Googla "Tennis leg" och se hur den beskrivningen känns med dina problem.

"Athletes who are suffering from tennis leg often report a feeling of being shot in the leg. A bruise develops along with some swelling. The area of the injury is tender to touch and the athlete usually can’t walk on it. If they do walk, they’ll walk on t

Det var ju en väldigt bra beskrivning - alla har väl blivit skjuten i benet så det var enkelt!

Tur att halva släkten jagar, får nog låna en bössa och testa skjuta mig i andra benet och se om det känns likadant. Dock så beskrev alla 3 sidor jag var in på Tennis Ben på samma sätt. 😛 Men kan ju gå utan nå större smärtor och löpa även fast det gör ont

Du får nog ta dig till nån större ort och nån som förstår sig på människor bättre än den du beskrev! Svårt att ställa diagnoser via funbeat!

Jo självklart är det det, tänkte bara om någon kanske hade en hum om vad det kan vara iaf. ^^ Hoppades väll lite på att någon kanske vet varför man blir röd, om det kanske bara är en överansträngning osv.

Det där med röd tycker jag låter konstigt - dvs har aldrig hörst talas om...

Om du skjuter dig själv i andra vaden försvinner nog smärtan från första vaden.

Bra tänkt, Erik! Det provar jag!

12