Quote from Guest on 25 March 2014, 14:38Ibland när jag är ute och springer via funbeatappen så lägger gpsen av. Jag får inget meddelande i form av ljud eller något utan när jag är klar med min runda ser det ut som att det tagit mig 30 min att springa 0.8 km trots att jag sprungit betydligt läng
Ibland när jag är ute och springer via funbeatappen så lägger gpsen av. Jag får inget meddelande i form av ljud eller något utan när jag är klar med min runda ser det ut som att det tagit mig 30 min att springa 0.8 km trots att jag sprungit betydligt läng
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 14:48jag upplevde samma problem ett tag, men ofta handlade det om dålig GPS koppling vid start.
så tex om jag springa från simhallen, jag brukar hålla telefonen 4-8s och tittat att inspelning är ok, sedan kan jag springa utan problem. i mitt fall om appen/GP
jag upplevde samma problem ett tag, men ofta handlade det om dålig GPS koppling vid start.
så tex om jag springa från simhallen, jag brukar hålla telefonen 4-8s och tittat att inspelning är ok, sedan kan jag springa utan problem. i mitt fall om appen/GP
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 15:25Hm okej, jag ska testa att slå igång den innan för att "värma upp den" 🙂 Jag brukar kolla att GPS-signalen markeras som "bra" innan jag springer, men bara efter ett ögonkast så sätter jag igång och drar iväg. Den kanske behöver mer uppvärmning.
Ändå ko
Hm okej, jag ska testa att slå igång den innan för att "värma upp den" 🙂 Jag brukar kolla att GPS-signalen markeras som "bra" innan jag springer, men bara efter ett ögonkast så sätter jag igång och drar iväg. Den kanske behöver mer uppvärmning.
Ändå ko
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 00:35Hey, jag har samma problem som dig Lina, GPS:en lägger av efter ca 500-800m, varje gång numera efter uppdatering! Tränar 6 dar i veckan, frstrerande att inte kunna mäta rätt. Kan någon göra något åt detta, please!!
Hey, jag har samma problem som dig Lina, GPS:en lägger av efter ca 500-800m, varje gång numera efter uppdatering! Tränar 6 dar i veckan, frstrerande att inte kunna mäta rätt. Kan någon göra något åt detta, please!!
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 13:26Hur felanmäler man dylika problem???
Hur felanmäler man dylika problem???
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 13:33Olle & Co. kanske ser detta inlägg annars få man skicka en email till honom om man vill var säkert han läser det
Olle & Co. kanske ser detta inlägg annars få man skicka en email till honom om man vill var säkert han läser det
Quote from Camilla Höög on 28 March 2014, 17:57Om det är problem med appar så finns det kontaktvägar i respektive appbutik. Det finns även en kontaktsida där man hittar en mailadress: support@funbeat.se
Sen går det ju även att använda det vanliga forumet.
Om det är problem med appar så finns det kontaktvägar i respektive appbutik. Det finns även en kontaktsida där man hittar en mailadress: support@funbeat.se
Sen går det ju även att använda det vanliga forumet.
Quote from Funbeat user on 30 March 2014, 12:51Tack för tips men jag får inga svar någonstansifrån, vore synd att måsta byta app för träning..
Tack för tips men jag får inga svar någonstansifrån, vore synd att måsta byta app för träning..
Quote from Funbeat user on 30 March 2014, 16:14Jag fick det att funka igår då jag ändrade inställningarna i appen så att skärmlåset aldrig slog på, sprang alltså med lysande skärm hela rundan. Till följd att jag nästan tömde batteriet. Så det är ju inte direkt optimalt...
Jag fick det att funka igår då jag ändrade inställningarna i appen så att skärmlåset aldrig slog på, sprang alltså med lysande skärm hela rundan. Till följd att jag nästan tömde batteriet. Så det är ju inte direkt optimalt...
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 09:33Vi håller på att undersöka detta, det verkar vara ett fel som har uppstått i samband med iOS 7.1.
Vi håller på att undersöka detta, det verkar vara ett fel som har uppstått i samband med iOS 7.1.