Quote from Guest on 25 August 2008, 07:22Har fått höra att har man problem med korsryggen så kan det komma från att man har för korta baksides muskler på benen. Kan det stämma??
Har fått höra att har man problem med korsryggen så kan det komma från att man har för korta baksides muskler på benen. Kan det stämma??
Quote from Catharina Brattlin on 25 August 2008, 07:32Kan det vara, men också en svag muskelkorsett kan ge problem i det området. Dvs svag bukmuskulatur/ländrygg.
Du får prova Dig fram till vilket det kan vara. 🙂
Kan det vara, men också en svag muskelkorsett kan ge problem i det området. Dvs svag bukmuskulatur/ländrygg.
Du får prova Dig fram till vilket det kan vara. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 07:49Glöm inte höftböjarna, rumpmusklerna och framsida lår. Dessa tillsammans med baksida lår ska stretchas mycket och ofta för att jag ska klara mig från ländryggsproblem.
Glöm inte höftböjarna, rumpmusklerna och framsida lår. Dessa tillsammans med baksida lår ska stretchas mycket och ofta för att jag ska klara mig från ländryggsproblem.
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 09:08Jag hade oxå problem med nedre delen av ryggen när jag var yngre, jag hade för korta muskler på baksidan av låren, mera stretch och mag- och rygg-övningar löste det för mig, men kolla med en sjukgymnast så att du inte förvärrar skadan(om det nu är någon s
Jag hade oxå problem med nedre delen av ryggen när jag var yngre, jag hade för korta muskler på baksidan av låren, mera stretch och mag- och rygg-övningar löste det för mig, men kolla med en sjukgymnast så att du inte förvärrar skadan(om det nu är någon s
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 12:41Jag fick en låsning i min rygg för några veckor sen som antagligen berodde på att jag stretchade ryggen och låren för dåligt.
Investera i Stora Stretchboken och gör de övningarna som rekommenderas för ryggen där. Mitt försvann direkt efter ett naprapat-be
Jag fick en låsning i min rygg för några veckor sen som antagligen berodde på att jag stretchade ryggen och låren för dåligt.
Investera i Stora Stretchboken och gör de övningarna som rekommenderas för ryggen där. Mitt försvann direkt efter ett naprapat-be
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 17:05vad menas med "problem med"?
smärta, värk, stelhet?
*nyfiken*
vad menas med "problem med"?
smärta, värk, stelhet?
*nyfiken*
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 01:31Jag har väl inga större problem med den. Men när jag är och går på stan så kan jag känna att jag blir väldigt trött i ryggen och gärna vill vila mig mot nånting. Fast fjällvandring och när jag är ute på vanlig promenad så går det bra. Så det kanske är psy
Jag har väl inga större problem med den. Men när jag är och går på stan så kan jag känna att jag blir väldigt trött i ryggen och gärna vill vila mig mot nånting. Fast fjällvandring och när jag är ute på vanlig promenad så går det bra. Så det kanske är psy
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 09:33Att det går bra vid fjällvandringar etc, men inte vid stadspromenader tyder på att du får skippa det där med att vara "citychic" - lämna pumpsen hemma..... 😉
Att det går bra vid fjällvandringar etc, men inte vid stadspromenader tyder på att du får skippa det där med att vara "citychic" - lämna pumpsen hemma..... 😉
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 14:45Får väl ta och göra det (H)
Får väl ta och göra det (H)