Quote from Guest on 8 September 2014, 11:00Håller på att lära mig det där med triathlon. Nu under sommarn har jag haft en del problem som jag inte riktigt får bukt med.
Efter att ha kört några sprint under förra året utan nämnvärda kroppsproblem prövade jag nu i år på olympisk distans. Simningen i
Håller på att lära mig det där med triathlon. Nu under sommarn har jag haft en del problem som jag inte riktigt får bukt med.
Efter att ha kört några sprint under förra året utan nämnvärda kroppsproblem prövade jag nu i år på olympisk distans. Simningen i
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 11:10hur ofta träna du på tävlingsfart på cykel och sedan springa direkt efter? svårt att säg du inte har samma problem på träning om du inte träna med samma intensitet.
vad är det för vätska? vatten, sportdrick, läsk, energi drick tex redbull?
under de 1:
hur ofta träna du på tävlingsfart på cykel och sedan springa direkt efter? svårt att säg du inte har samma problem på träning om du inte träna med samma intensitet.
vad är det för vätska? vatten, sportdrick, läsk, energi drick tex redbull?
under de 1:
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 12:20Jag tränar en del i tävlingsfart framförallt mot början av tävlingssäsongen och under. Men får inte alltid till brickpassen med lika snabb växling som på tävling. Dricker energidryck jämnfördelat under cyklingen men lite mindre fram åt växlingen.
När jag
Jag tränar en del i tävlingsfart framförallt mot början av tävlingssäsongen och under. Men får inte alltid till brickpassen med lika snabb växling som på tävling. Dricker energidryck jämnfördelat under cyklingen men lite mindre fram åt växlingen.
När jag
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 12:26Du kanske ska fundera på gå över till en gel eller hydrogel om du behöver energi under löpning. mycket mindre mängd än 1-2dl.
Du kanske ska fundera på gå över till en gel eller hydrogel om du behöver energi under löpning. mycket mindre mängd än 1-2dl.
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 12:32Problemet Ryan är att jag har en historia av att spy utav gel med :-)då vitargos möjligen hitt någon annan som kroppen tål bättre... men vilken
Problemet Ryan är att jag har en historia av att spy utav gel med :-)då vitargos möjligen hitt någon annan som kroppen tål bättre... men vilken
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 12:40jag fick prova en av dessa i banan smack i juni. det var mer som pudding än gel.
http://www.wiggle.co.uk/zipvit-sport-zv7-energy-gel-24-x-60ml/
jag fick prova en av dessa i banan smack i juni. det var mer som pudding än gel.
http://www.wiggle.co.uk/zipvit-sport-zv7-energy-gel-24-x-60ml/
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 12:57Skall pröva dessa!
Skall pröva dessa!
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 14:13Testa godis
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/43/N%C3%B6t-Cr%C3%A8me.JPG/250px-N%C3%B6t-Cr%C3%A8me.JPG
Testa godis
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 15:10Ja detta verkar vara en evig frågeställning där de flesta får problem någon gång. En ytterligare "parameter" att fundera kring kan vara hur hårt du kör på cykeln. Har både egen erfarenhet och hört från elittriathleter att kör man för hårt får magen svårar
Ja detta verkar vara en evig frågeställning där de flesta får problem någon gång. En ytterligare "parameter" att fundera kring kan vara hur hårt du kör på cykeln. Har både egen erfarenhet och hört från elittriathleter att kör man för hårt får magen svårar
Quote from Funbeat user on 8 September 2014, 15:56Mmm svårt har jag märkt att det är.. Sen är det ju så att min mage inte är riktigt som alla andras med tanke på att jag har så att säga "en påse på magen" aka stomi. Ett problem är att jag inte har kunnat fatta vad som är vad. En annan skilnad är att jag
Mmm svårt har jag märkt att det är.. Sen är det ju så att min mage inte är riktigt som alla andras med tanke på att jag har så att säga "en påse på magen" aka stomi. Ett problem är att jag inte har kunnat fatta vad som är vad. En annan skilnad är att jag