Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det kan var din kropps position i kombination att låren kanske slå emot måge mer.

Min mage brukar också bli ganska kass (inte uppkast dock) pga att jag ibland sväljer mycket luft/vatten i simmomentet. Detta spökar sedan under resten av loppet med smärtflylld ballongmage/tarmar.

Känns också som att det blir svårare att ta upp/smälta i

@Ryan kanske kan få en ursäkt att skaffa mig en tempocykel då 🙂

@Reine låter intressant. Simningen är trots allt mitt starkaste kort. 21-23 min på 1500 möjligen går jag lite för hårt där. Stressar och andas dåligt. Har funderat på det. får helt enkelt

Jag har haft samma problem, men främst på IM. Vätskan blir liggande kvar i magen under cykelmomentet. Jag har löst det med att dricka lite och ofta och sammanlagt lite mindre mängd. Jag dricker det som magen kan ta hand om. Dessutom dricker jag inte så my

@Stina drack totalt 500ml. drack varje 15:min under 1:15 samt att jag drack innan, sedan drack jag ca 10-20ml per 30min på löpningen.

skall också träna på att springa längre under mina brickpass och se vad som händer... har oftast inte vätska med mig ut

Det var inte så mycket vätska, ungefär vad jag måste sänka mig till. Så det borde inte vara problemet.

Jag springer rätt bra utan vätska och kör 2 timmarspass utan. Så det blir inte jättemånga pass med dricka. På olympisk dricker jag inte heller. Brukar

@Stina nu låter det som jag radar upp problem, men på grund av att jag saknar tjocktarm så har jag generellt svårare att få i mig vätska. Det medför att jag är lite skraj att jag skall bli uttorkad. Denna sommar var ju tyvärr inte så bra... alla tävlingar

I Jonas Coltings bok om triathlon så rekomenderar han bl.a. Coca-Cola just för att kolsyran hjälper till att få en att rapa upp all luft efter simning och cykel.
Har själv upplevt att illamåendet släpper när man fått ut luft däremot har jag inte upplevt s

Drick mindre under cyklingen. Om du har vätska kvar i magen har du ju druckit för mycket. Är du orolig för energin kanske en banan i börjat på cykeln kan hjälpa.

Jag säger inte att detta är rätt men jag tycker absolut att det är det 1:a du ska prova.
Sjä

Skall försöka hålla igen på drickandet, Vill inte riskera att gå torr bara. Banan är ju milt bra och geggigt 🙂
Skall köra lite tester i höst vinter
Tack för alla tips