Quote from Guest on 30 August 2010, 18:17Hej!
Köpte i våras min första pulsklocka med det självklara tillbehöret pulsband. Allt gick prima i början, men nu på senare tid då jag har ökat tempot så småt och börjat anstränga mig mer under löp-passen, så har jag börjat få problem med bandet.
Proble
Hej!
Köpte i våras min första pulsklocka med det självklara tillbehöret pulsband. Allt gick prima i början, men nu på senare tid då jag har ökat tempot så småt och börjat anstränga mig mer under löp-passen, så har jag börjat få problem med bandet.
Proble
Quote from Camilla Höög on 30 August 2010, 18:27Jag har ofta mitt pulsband ovanför bröstvårtorna för att det inte ska glida ner.
Några gånger har det kasat ner nedanför bröstkorgen men har fortfarande fungerat även fast det satt vid naveln 🙂Testa att putta upp det högt på ryggen och ha det lite läg
Jag har ofta mitt pulsband ovanför bröstvårtorna för att det inte ska glida ner.
Några gånger har det kasat ner nedanför bröstkorgen men har fortfarande fungerat även fast det satt vid naveln 🙂
Testa att putta upp det högt på ryggen och ha det lite läg
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 18:30Tack för tipset! Tejpa var ingen dum idé, kanske är något man ska testa på, just på grund av att det spänner så över bröstet. Annars så får jag experimentera med hur hårt spännt jag ska ha det.
Tack för tipset! Tejpa var ingen dum idé, kanske är något man ska testa på, just på grund av att det spänner så över bröstet. Annars så får jag experimentera med hur hårt spännt jag ska ha det.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 20:42Jag brukar sätta fast det under resåret till sportbh:n, men det kanske inte direkt är ett alternativ 🙂
Jag brukar sätta fast det under resåret till sportbh:n, men det kanske inte direkt är ett alternativ 🙂
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 21:50Gör som jag, skaffa större mage, så ramlar det inte ner!
Gör som jag, skaffa större mage, så ramlar det inte ner!
Quote from Mattias Björck on 30 August 2010, 22:38Du kan även testa att vrida bandet ett halvt varv så att sensorerna hamnar på ryggen och det mjuka bandet över bröstet. Det tycker jag brukar kännas bättre.
Du kan även testa att vrida bandet ett halvt varv så att sensorerna hamnar på ryggen och det mjuka bandet över bröstet. Det tycker jag brukar kännas bättre.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 01:02Vad har du för pulsklocka? Jag hade tidigare en variant som jag hade problem med mätningarna från om jag inte spände bältet väldigt hårt över bröstkorgen. Nu har jag pulsbandet som följde med Polar RS400 och det funkar jättebra och behöver inte vara alls
Vad har du för pulsklocka? Jag hade tidigare en variant som jag hade problem med mätningarna från om jag inte spände bältet väldigt hårt över bröstkorgen. Nu har jag pulsbandet som följde med Polar RS400 och det funkar jättebra och behöver inte vara alls