Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningProblem med pulsmätare
You need to log in to create posts and topics.

Jag har problem med pulsmätningen. Jag har testat flera olika pulsmätare. Så länge jag sitter ner, står upp eller går är kontakten bra, men när jag springer brukar pulsmätningen sluta fungera. Jag har testat att rengöra kontaktytorna/elektroderna och att

Vilken klocka och vilket pulsband har du?
Det finns mjukare band att köpa till dom flesta klockor. Möjligt att dom funkar bättre för dig.

Har samma problem med en Garmin FR 60. Funkar i början men efter ca 20 min lägger den av.

Tjenare!!!
Har haft pulsklocka av märket Polar med mjukt bröstband och jag har aldrig haft några problem med förlorad kontakt,och då fuktar jag bara kontktytorna med vatten.

Lycka till
Mvh Mikael

Jag har också en Polar pulsklocka med mjukt bröstband som också ska fuktas. Nån gång ibland piper den och indikerar att den "tappar pulsen" men då drar jag lite i bandet i sidled och så funkar det igen.

Tack för tipsen! Det låter som att det mjuka bandet kan vara något för mig, det blir till att testa det!

Celos, kan det vara dags för batteribyte för pulsbandet? Eller så kanske du behöver rengöra elektroderna?

Batteribyte borde det inte vara, den är bara 2 månader gammal.
Det är inte alltid det händer, vilket är irriterande. Sist drog jag åt resåren ordentligt och såg till att hela bandet hamnade under sport-bh och då fungerade det.

Får önska mig ett mjukt i f

Hade en Suunto där pulsmätningen funkade bra i flera månder, sen blev det sämre och sämre. Rengör alltid noga, bytte batteri i både klocka och pulsband men inget hjälpte. Gav upp. Köpte en Garmin och den har funkat oklanderligt i över ett år.