Quote from Guest on 3 June 2010, 15:38Har en Peak Flatroad hybrid som jag köpte i okt -09 och är en helt ok cykel om det inte vore för att jag på sammanlagt 43 mil fått punka 4 ggr. (3 ggr bak och 1 ggn fram).
Jag har varit tillbaka i butiken där jag köpte den och de har fixat det 3 ggr och
Har en Peak Flatroad hybrid som jag köpte i okt -09 och är en helt ok cykel om det inte vore för att jag på sammanlagt 43 mil fått punka 4 ggr. (3 ggr bak och 1 ggn fram).
Jag har varit tillbaka i butiken där jag köpte den och de har fixat det 3 ggr och
Quote from Rasmus Olsson on 3 June 2010, 15:48Var sitter punkan? Är det alltid runt ventilen kan det bero på att däcket rör sig när du bromsar och därmed drar med sig slangen så ventilen bryts av.
Tror jag bytte 4 slangar på en dag pga sånt. Tog av däck, slang och fälgband och rengjorde allt med tvä
Var sitter punkan? Är det alltid runt ventilen kan det bero på att däcket rör sig när du bromsar och därmed drar med sig slangen så ventilen bryts av.
Tror jag bytte 4 slangar på en dag pga sånt. Tog av däck, slang och fälgband och rengjorde allt med tvä
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 16:26Ok -jag har inte tagit av däcket än men på förra så var det inte vid ventlilen utan 60 cm ifrån.. hålet på den såg nästan ut som om en nål gått igenom (detta var nu framdäcket).
Ok -jag har inte tagit av däcket än men på förra så var det inte vid ventlilen utan 60 cm ifrån.. hålet på den såg nästan ut som om en nål gått igenom (detta var nu framdäcket).
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 16:29Nu är det kanske för sent, men det är bra att kontrollera var på slangen punkteringen sitter. Då kan man kolla det området på fälgen/däcket extra noga (vänd inte på slangen, har du gjort det utan koll får du kontrollera två områden)
Nu är det kanske för sent, men det är bra att kontrollera var på slangen punkteringen sitter. Då kan man kolla det området på fälgen/däcket extra noga (vänd inte på slangen, har du gjort det utan koll får du kontrollera två områden)
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 19:45Om hålet ser ut som ett "nålstick" och återkommer på samma ställe, så skulle jag känna på däcket med pekfingret på innsidan och tummen på utsidan efter en stålkardel från ett lastbilsdäck.
Dessa häktar fast i cykeldäcket och tränger in lite för varje hju
Om hålet ser ut som ett "nålstick" och återkommer på samma ställe, så skulle jag känna på däcket med pekfingret på innsidan och tummen på utsidan efter en stålkardel från ett lastbilsdäck.
Dessa häktar fast i cykeldäcket och tränger in lite för varje hju
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 19:57Platt-tång=Näbbtång ej att förväxla med hårplattnings tång.
Platt-tång=Näbbtång ej att förväxla med hårplattnings tång.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:25Frugan hade en Peak tidigare, den var det samma problem med, där var problemet att det var dåligt brotchade eker hål och ett väldigt klent fälgband. Åtgärden var rätt enkel på detta problem, lite putts på hålen och ett högtrycks fälgband testa detta.
Frugan hade en Peak tidigare, den var det samma problem med, där var problemet att det var dåligt brotchade eker hål och ett väldigt klent fälgband. Åtgärden var rätt enkel på detta problem, lite putts på hålen och ett högtrycks fälgband testa detta.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:28Tja, räfflad flacktång-spetstång eller universialtång eller något liknande som kan komma åt och greppa kardelen i däcket.
Tja, räfflad flacktång-spetstång eller universialtång eller något liknande som kan komma åt och greppa kardelen i däcket.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:31När slangen tränger förbi fälgbandet och ner i ett ekerhål så blir det en smäll med påföljande reva i däcket, inte ett "nålstick".
När slangen tränger förbi fälgbandet och ner i ett ekerhål så blir det en smäll med påföljande reva i däcket, inte ett "nålstick".
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 20:39PGA. den dåliga brotchningen så fanns det grader som gick igenom så att det blev små fina hål också. kan väl säga att det var många fel på den cykeln men just hjulen var det största problemet och Sportex erbjöd sig själv att lösa tillbaka den, skulle tro
PGA. den dåliga brotchningen så fanns det grader som gick igenom så att det blev små fina hål också. kan väl säga att det var många fel på den cykeln men just hjulen var det största problemet och Sportex erbjöd sig själv att lösa tillbaka den, skulle tro